arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

رونمايي رسمي از قهرمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده ليگ برتر در حالي اين هفته بسته مي‌شود که تکليف تيم‌هاي سقوط کننده مشخص شده و اين هفته تکليف قهرمان و البته سه تيمي که سهميه آسيايي را خواهند گرفت مشخص خواهد شد.
يازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور پس از 283 روز رقابت جمعه شب به اتمام مي‌رسد و مشخص مي‌شود که جام قهرماني همچون دو سال گذشته در اصفهان مي‌ماند يا اينکه سر از تبريز و تهران در مي‌آورد. اين در حالي است که شانس سپاهان براي قهرماني بيش از تراکتورسازي و استقلال است. زردپوشان اصفهاني فقط در صورت شکست مقابل مس سرچشمه سقوط کرده قهرماني را از دست مي‌دهند که بسيار دور از ذهن است. اگر اين اتفاق هم بيفتد تراکتورسازي و استقلال براي قهرمان شدن نياز به برتري پرگل دارند چرا که تفاضل گل سپاهان بالاست.در پايين جدول با سقوط تيم‌هاي شاهين بوشهر، شهرداري تبريز و مس سرچشمه خيال تيم‌هاي انتهاي جدولي به ويژه پرسپوليس و هواداران ميليوني‌اش راحت شد.
سپاهان اصفهان - مس سرچشمه
ديدار رفت: مس سرچشمه صفر - سپاهان 2
شانس اول قهرماني ليگ برتر سپاهان اصفهان است که با يک تساوي در خانه مقابل مس سرچشمه عنوان قهرماني ليگ برتر را از آن خود مي‌کند. قهرمان دو دوره گذشته ليگ برتر که در آستانه ثبت رکوردي تازه در فوتبال ايران است در بازي عصر جمعه حمايت خيل هواداران خود را نيز به همراه دارد و اميدوار به برپايي جشن قهرماني مقابل آنهاست. در شرايط فعلي تنها يک معجزه مي‌تواند مسير جام قهرماني را از نصف جهان منحرف کند، چراکه بعيد به نظر مي‌رسد انگيزه و توانايي قعرنشين جدول رده بندي ليگ برتر براي تحميل شکست به تيمي که با آنها 43 امتياز فاصله دارد، کفايت کند! سپاهان درحالي شانس اول قهرماني به شمار مي‌آيد که پس از حذف دردناک و دراماتيک از ليگ قهرمانان آسيا و ناکامي در هفته‌هاي ابتدايي ليگ برتر با لوکابوناچيچ کمتر کسي روي اين تيم حساب مي‌کرد اما مديران سپاهان با تصميمي منطقي تيمشان را به مربي سپردند که به دنبال اثبات توانايي‌هاي خود به فوتبال ايران بود. حالا سپاهان کرانچار فقط يک گام با قهرماني فاصله دارد، يک گام تا سومين قهرماني پي در پي در ليگ برتر.
تراکتورسازي تبريز - ملوان بندرانزلي
ديدار رفت: ملوان صفر - تراکتورسازي صفر
تمام اميد تراکتورسازي به مس سرچشمه است، همان تيمي که اميدهاي تراکتورسازان را در هفته سي و سوم براي قهرماني در ليگ برتر کمرنگ کرد. تراکتورسازان اميدوار به خلق يک نتيجه عجيب در اصفهان هستند تا خود با تحميل يک شکست سنگين به ملوان جام قهرماني را بالاي سر ببرند. آنها که در سومين فصل حضور خود در ليگ برتر نتايجي فراتر از حدانتظار کسب کرده‌اند، عصر جمعه در کنار هواداران خود به خلق اتفاقي فکر مي‌کنند که وقوع آن فوتبال آذربايجان را جاودانه خواهد کرد. روياي قهرماني تا جمعه شب ميهمان آذري‌ها خواهد بود، آذري‌هايي که مردانه براي قهرماني جنگيدند و دستيابي به عنوان دوم ليگ برتر نيز براي آنها کم از قهرماني نخواهد بود. در اين بين بد نيست به حريف عصر جمعه تيم تراکتورسازي يعني ملوان بندرانزلي نيز اشاره کنيم. قوي سپيد همچون فصول گذشته با بي پولي ساخت و خوراک قدرت‌هاي فوتبال ايران نشد. ملوان بندرانزلي عصر جمعه براي يک بازي شرافتمندانه به تبريز مي‌رود تا در ميان رقابت مدعيان قهرماني خودي نشان دهد. تقابل شاگردان جوان پورغلامي با مدعيان سرخپوش تبريز قطعا يکي از ديدارهاي جذاب هفته آخر ليگ برتر خواهد بود.
استقلال - نفت تهران
ديدار رفت: نفت تهران صفر - استقلال 2
استقلال پرستاره که در ابتداي فصل شانس اول قهرماني ليگ برتر قلمداد مي‌شد در آستانه هفته پاياني اين مسابقات شانس قهرماني‌اش تنها 2 درصد است! (براساس گفته بهتاش فريبا مربي تيم فوتبال استقلال) استقلال هم براي قهرماني بايد ابتدا منتظر شکست سپاهان در مصاف با مس سرچشمه بماند و بيش از چهار گل به نفت تهران بزند، اتفاقي که تحقق آن تقريبا دور از تصور مي‌نمايند، چرا که حريف عصر جمعه آبي‌پوشان مدعي کسب سهميه ليگ قهرمان آسياست و روي تک تک امتيازات بازي حساب ويژه باز کرده است. اين بازي شايد آخرين بازي استقلال با هدايت پرويز مظلومي در ورزشگاه آزادي باشد. او که از هفته‌ها پيش شايعه جدايي‌اش از استقلال به گوش مي‌رسد، به دنبال يک پيروزي شيرين است تا مانند فصل گذشته ليگ را با نايب قهرماني به اتمام برساند. تمرکز مظلومي و آبي پوشان البته به ديدار هفته آينده مقابل نسف قارشي ازبکستان تا با کسب امتياز در آن بازي حضورشان در ليگ قهرمانان آسيا را تداوم ببخشند، به همين خاطر شايد بازهم با تمام توان در ليگ برتر به ميدان نروند.
فجرسپاسي شيراز - صباي قم
ديدار رفت: صباي قم يک - فجر شهيد سپاسي شيراز يک
ليگ يازدهم که آغاز شد شايد کمتر علاقمند به فوتبالي تصور مي‌کرد در پايان اين رقابت‌ها صباي قم يا نفت تهران بالاتر از پرسپوليس و ذوب آهن براي سهميه آسيايي تلاش کنند اما عملکرد خوب اين دو تيم و افت فاحش ذوب آهن و پرسپوليس عرصه را براي رقابت پديده‌هاي ليگ يازدهم فراهم کرد. حالا صباي قم و نفت تهران با 49 امتياز و تفاضل گل 2+ و 1+ به ترتيب رتبه‌هاي چهارم و پنجم جدول را در اختيار دارند و در هفته آخر براي کسب مجوز حضور در ليگ قهرمانان آسيا تلاش خواهند کرد. صباي قم براي تثبيت جايگاه خود در رده چهارم جدول به دنبال کسب امتياز در خانه فجرسپاسي است که هفته قبل ماندنش در ليگ برتر قطعي شده و انگيزه‌اش در هفته پاياني ارتقاي جايگاه در جدول و رسيدن به يک پيروزي خانگي است. صبا که پنج هفته است پيروز نشده براي اينکه کارش به اما و اگر نکشد بايد فجر را شکست دهد و جشن آسيايي شدن را در حافظيه برپا کند، در غيراينصورت بايد چشم و گوشش به تهران و بازي استقلال - نفت تهران باشد و اينکه نفت دست خالي ميدان را ترک کند.
فولاد خوزستان - پرسپوليس تهران
ديدار رفت: پرسپوليس يک - فولاد خوزستان يک
پرسپوليس بحراني‌ترين روزهاي خود را سپري مي‌کند. تحمل شکست‌هاي پي در پي در ايران و آسيا و سقوط به رده پانزدهم جدول رده بندي ليگ برتر مويد اين نکته است که پرسپوليس بيمار است. سرخپوشان که براي پايان اين فصل کابوس‌وار لحظه شماري مي‌کنند ناچار به انجام يک بازي ديگر در ليگ برتر هستند، ديداري که عصر جمعه در اهواز مقابل فولاد اين شهر برگزار مي‌شود. فولاد هم شرايط بهتري نسبت به پرسپوليس ندارد و هشت هفته است که پيروز نشده. مجيد جلالي که ظاهرا روزهاي پاياني دوران حضور خود در فولاد را پشت سر مي‌گذارد براي اينکه سرخپوشان خوزستاني حسن ختامي خوب در ليگ برتر داشته باشند، بايد تيم خود را جمع و جور کرده و شکستي ديگر در کارنامه شاگردان دنيزلي ثبت کند، کاري که 11 تيم ديگر در فصل جاري موفق به انجام آن شده‌اند.
داماش گيلان- شهرداري تبريز
ديدار رفت: شهرداري تبريز صفر - داماش گيلان صفر
راه آهن شهرري -شاهين بوشهر
ديدار رفت: شاهين بوشهر صفر - راه آهن صفر
مس کرمان - ذوب آهن اصفهان
ديدار رفت: ذوب آهن يک - مس کرمان صفر
سايپا ي البرز - صنعت نفت آبادان
ديدار رفت: صنعت نفت آبادان صفر - سايپا4
جدول رده‌بندي : 1ـ سپاهان 66 امتياز 2ـ تراكتورسازي 63 امتياز 3ـ استقلال 63 امتياز 4ـ صباي قم 49 امتياز (تفاضل 2+) 5ـ نفت تهران 49 امتياز (تفاضل 1+) 6ـ ذوب آهن 45 امتياز 7ـ سايپا 42 امتياز 8ـ نفت آبادان 42 امتياز (تفاضل 8ـ) 9ـ داماش گيلان 41 امتياز 10 ـ فولاد 40 امتياز (تفاضل 1ـ) 11ـ مس كرمان 40 امتياز (تفاضل 6ـ) 12ـ فجرسپاسي 40 امتياز (تفاضل 7ـ) 13ـ ملوان 39 امتياز (تفاضل 1+) 14 ـ راه‌آهن 39 امتياز (تفاضل 2ـ) 15 ـ پرسپوليس 39 امتياز (تفاضل 5ـ) 16 ـ شهرداري تبريز 34 امتياز 17 ـ شاهين 33 امتياز 18 ـ مس سرچشمه 23 امتياز
نظرات بینندگان