arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

یورو دیجیتالی در راه است؟

عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا از آمادگی‌های اولیه برای راه‌اندازی یورو دیجیتالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایبنا: عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا از آمادگی‌های اولیه برای راه‌اندازی یورو دیجیتالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، با افزایش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتالی در بین معامله گران و مردم عادی، بسیاری از بانک های مرکزی به فکر مدیریت اوضاع و عرضه ارزهای دیجیتالی رسمی افتاده اند تا از وقوع نوسانات شدید در بازارهای مالی جلوگیری کنند.

پس از چندین موضع گیری تند مقامات بانک مرکزی اروپا در خصوص ارزهای دیجیتالی فعلی از جمله بیتکوین، حالا یکی از مدیران ارشد این نهاد با حمایت از ایده کلی ارزهای دیجیتالی از برنامه ریزی برای عرضه ارز دیجیتالی یورو خبر داده است.

فابیو پانه تا- عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا- رونمایی از یورو دیجیتال را به نفع دولت ها و مصرف کنندگان دانسته و افزوده است این ارز قادر خواهد بود تا بهتر از هر ارز دیجیتالی دیگری از منافع شهروندان محافظت کند.

او با طعنه به بیتکوین گفته است که یورو دیجیتال دارای پشتوانه واقعی خواهد بود و ارزش آن نیز تقریبا ثابت باقی می ماند. این مدیر بانکی ایتالیایی، ورود بانک های مرکزی به عرصه ارزهای دیجیتالی را به منظور مدیریت شرایط و حفاظت از حریم شخصی کاربران ضروری دانست و افزود: این که سرمایه مردم در اختیار شرکت های خصوصی یا اشخاص دیگر بیافتد یک مساله خطرناک است که ریسک های قابل توجهی را در پی دارد.

برخلاف ارزهای دیجیتالی فعلی که امکان ناشاس باقی ماندن معامله گران را می دهند، یورو دیجیتالی به مقامات امنیتی و بانکی اجازه رصد تراکنش ها را می دهد و به گفته پانه تا، تنها تراکنش هایی که مبلغ آنها تا ۷۰ یا ۱۰۰ یورو باشد نیاز به شناسایی معامله گران را نخواهند داشت. هدف اصلی از شناسایی معامله گران هم مقابله با فعالیت های مجرمانه و پولشویی عنوان شده است.

پیش از این پانه تا با انتقاد از مصرف بالای انرژی در جهان برای استخراج ارزهای دیجیتالی گفته بود که رمزارزها به یک تهدید واقعی برای تحقق اهداف توسعه پایدار تبدیل شده اند. این اقتصاددان ایتالیایی با بیان اینکه انرژی مصرف شده برای استخراج رمزارزها میزان قابل توجهی است، افزود: تمام تلاش اتحادیه اروپا این بوده که تولید کربن دی اکسید را کاهش دهد اما شاهدیم با وجود همه گیری کرونا، شاهد کاهش چشمگیر تولید کربن دی اکسید نبوده ایم که یکی از دلایل اصلی آن همین استخراج ارزهای دیجیتالی است.

نظرات بینندگان