arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

پلیس: علت واژگونی اتوبوس در دهشیر تفت، نقص فنی ترمز بود

رییس پلیس راه استان یزد گفت: علت اصلی واژگونی یک دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه در مسیر دهستان دهشیر شهرستان تفت به استان فارس نقص فنی ترمز خودور و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس پلیس راه استان یزد گفت: علت اصلی واژگونی یک دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه در مسیر دهستان دهشیر شهرستان تفت به استان فارس نقص فنی ترمز خودور و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی روز پنجشنبه افزود: هم اکنون کارشناسان پلیس راه در محل حضور حادثه دارند و بررسی بیشتر این رویداد ترافیکی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: رانندگان باید قبل از سفر و مسافرت از وضعیت خودروی خود از تمامی زوایای فنی و جاده آگاهی کامل داشته باشند تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

در حالیکه سازمان اورژانس یزد در گزارش اولیه خود اعلام کرد که در این حادثه پنج نفر کشته و ۲۸ تن زخمی شدند، در گزارش جدید خود احتمال داد که شمار فوتی ها افزایش یابد.

روابط عمومی این سازمان گزارش کرد که این اتوبوس حامل سرباز معلمان بود.

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی یزد گفت: در این حادثه تاکنون پنج نفر کشته و ۳۳ نفر مصدوم شدند.

سید حسین طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مصدومان یک نفر در محل حادثه مداوا و بقیه به بیمارستان‌های شهرهای تفت، ابرکوه، و بیمارستان شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد منتقل شدند.

زمان حادثه ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه امروز گزارش شد که از زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به شهرستان آباده استان فارس از مسیر استان یزد در حرکت بود.

پس از اعلام حادثه تعدادی آمبولانس ، یک فروند بالگرد و اتوبوس اورژانس استان یزد بلافاصله به محل حادثه اعزام شد .

دهشیر در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و ۷۰ کیلومتری شهر تفت قرار دارد.

نظرات بینندگان