arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

جشنواره سن‌سباستین جوایز بازیگری را کم کرد/ تفکیک جنسیتی نداریم

جشنواره سن‌سباستین با رونمایی از پوستر امسال اعلام کرد از امسال جوایز بازیگری را به تفکیک جنسیت اهدا نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جشنواره سن‌سباستین با رونمایی از پوستر امسال اعلام کرد از امسال جوایز بازیگری را به تفکیک جنسیت اهدا نمی‌کند.

به نقل از ورایتی، در یک کنفرانس مطبوعاتی به میزبانی خوزه لوییس ریبوردینوس مدیر جشنواره فیلم سن سباستین اعلام شد شصت و نهمین دوره این جشنواره که از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر (۲۶ شهریور تا ۳ مهر) به صورت فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود جوایز بازیگری کمتری اهدا می‌کند.

وی گفت این جشنواره از این پس به جای اهدای دو جایزه صدف نقره‌ای به بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن، دو صدف نقره‌ای به بهترین بازیگر نقش اصلی و بهترین بازیگر نقش مکمل اهدا می‌کند.

مدیر جشنواره تاکید کرد قصد ندارند بر مبنای تفکیک جنسیت جایزه بدهند و ملاک هیات داوران تشخیص بین عملکرد خوب و بد خواهد بود و در این مسیر به راهی که جشنواره برلین پیش از این رفته، ملحق می‌شوند.

وی از تغییرات دیگری هم در این جشنواره یاد کرد از جمله محدودیت در مورد حضور فیزیکی در بسیاری از مکان‌های جشنواره. به عنوان مثال «ولودروم» دیگر به صورت سنتی میزبان اکران فیلم‌ها با حضور جمعیت زیادی نخواهد بود و مهمانی‌های افتتاحیه و اختتامیه هم برگزار نمی‌شود.

با این حال بخش‌های مختلف مسابقه به ترتیب سال‌های پیش برگزار می‌شوند و امسال بیستمین سال ایجاد بخش «نتس» برای فیلمسازان دانشجو گرامی داشته می‌شود.

وی همچنین با رونمایی از پوستر جشنواره ۲۰۲۱ با تصویری از سیگورنی ویور گفت: وی بازیگری استثنایی و مورد علاقه مردم است و در ژانرهای مختلف در نقش شخصیت‌های مختلف ظاهر شده و بخشی از تصویر جهانی سینما محسوب می‌شود.

وب‌سایت این جشنواره امسال ظرفیت‌های بیشتری پیدا کرده و علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتری نسبت به قبل، از آن به دست بیاورند و فعالیت‌های جشنواره در طول سال را نیز ببینند.

مهر

نظرات بینندگان