arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

روحانی: اگر برخی بروکراسی‌ها از جمله بروکراسی پارلمانی نبود، تحریم امروز تمام شده بود

حسن روحانی رییس جمهور گفت: اگر برخی بروکراسی‌ها از جمله بروکراسی پارلمانی نبود تاکنون تحریم هم تمام شده بود. بروکراسی فقط در عرصه ادارات نیست و در سایر حوزه‌ها نیز شاهد آن هستیم و امیدواریم همه انواع بروکراسی در کشور اصلاح شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی رییس جمهور گفت: اگر برخی مسائل، تشریفات و بروکراسی‌ها نبود، تحریم امروز تمام شده بود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هفتاد و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نفت در حوزه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی، اظهار داشت: منتقدان دولت شاهد باشند که فقط در یک موضوع گازرسانی این دولت نسبت به کل دولت‌های گذشته از زمان رژیم گذشته تا سال ۹۲، ۲.۵ برابر کار انجام داده است و امروز کار گازرسانی در کشور تقریبا به اتمام رسیده است که به آن افتخار می‌کنیم.

روحانی در ادامه به موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده در این دولت در بخش نفت اشاره کرد و گفت: در این دولت بیش از هر زمان دیگر حقوق ملت در بخش نفت و گاز تامین شده است و در زمینه استفاده از میدان‌های مشترک نفت و گاز نسبت به حقوق ملت توجه خاص و ویژه‌ای داشته‌ایم.

رئیس جمهور همچنین توجه به محیط زیست را از دیگر ویژگی‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: در این دولت به محیط زیست توجه ویژه‌ای صورت گرفته و امروز ۷۶ درصد بنزین مصرفی کشور یورو ۴ و منطبق با استاندارد‌های جهانی است، جمع آوری فلر‌ها و جلوگیری از سوختن آن و گازرسانی به روستا‌ها اقدام مهم دیگری در حفاظت از محیط زیست و تخریب جنگل‌ها است که در این دولت انجام شد.

روحانی در ادامه خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل و حتی گاز به ویژه در فصول سرد سال را مسئله مهم دیگر عنوان کرد و افزود: درحالی که تا پیش از این دولت برای تامین کافی بنزین و گازوئیل و حتی گاز در فصول سرد سال نیازمند واردات بودیم، امروز صادر کننده بنزین و گازوئیل هستیم و بخش قابل توجهی از ارز مورد نیاز واردات کشور از محل درآمد‌های به دست آمده از صادرات فرآورده‌های نفتی تامین می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت دوازدهم وعده امام راحل در رایگان شدن آب و برق و حتی گاز برای اقشار کم مصرف را که عمدتا اقشار کم درآمد کشور هستند، محقق کرد، گفت: متاسفانه خیلی کم به این موضوع پرداخته می‌شود، چرا که برخی فکر می‌کنند اگر این مسائل را بیان کنند، افتخاری برای دولت دوازدهم خواهد بود.

روحانی همچنین اتصال ۹۸ درصدی روستا‌های کشور به شبکه ارتباطات پر سرعت کشور، گسترش شبکه بهداشت، گسترش شبکه راه‌ها و توسعه عظیم مدارس و آموزش را از دیگر دستاورد‌های پرافتخار دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: مدارس کپری در این دولت برای همیشه برچیده شد و امروز به لطف اقدامات توسعه‌ای برای روستاها، فاصله روستا‌ها و شهر‌ها به سرعت در حال کم شدن بوده و در نتیجه روند مهاجرت معکوس، شدت یافته است.

رئیس جمهور در ادامه به آمار آبرسانی روزانه به حدود ۹ تا ۱۰ روستا و اتصال روزانه ۲۰ روستا به شبکه ارتباطات پرسرعت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که تا پیش از این دولت مجموع روستائیانی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشتند زیر ۱ میلیون نفر بود، امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

روحانی این دستاورد‌ها را پاسخی دندان‌شکن به تحریم‌کنندگان ایران توصیف کرد و گفت: اگر برخی بروکراسی‌ها از جمله بروکراسی پارلمانی نبود تاکنون تحریم هم تمام شده بود. بروکراسی فقط در عرصه ادارات نیست و در سایر حوزه‌ها نیز شاهد آن هستیم و امیدواریم همه انواع بروکراسی در کشور اصلاح شود.

نظرات بینندگان