arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

64 ميليون درآمدزايي براي فدراسيون فوتبال!

پس از دو ماه تحقيق و تفحص در مورد اتفاقات شك برانگيز هفته آخر ليگ فوتسال، سرانجام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي پرونده تباني در فوتسال را اعلام كرد. بر اساس حكم‌كميته انضباطي حسین افضلی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از دو ماه تحقيق و تفحص در مورد اتفاقات شك برانگيز هفته آخر ليگ فوتسال، سرانجام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي پرونده تباني در فوتسال را اعلام كرد.

بر اساس حكم‌كميته انضباطي حسین افضلی سرمربی و احمدرضا شمس الکتابی سرپرست گيتي پسند هر کدام به پرداخت 8 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می‌کند و چهار ماه از انجام فعالیت رسمی فوتبال و فوتسال محروم شدند. همچنين چهار بازيكن پرسپوليس هم هر كدام به پرداخت 8 ميليون تومان و 18 ماه محرومیت از فعالیت‌های رسمی فوتبال و فوتسال محروم شدند. سرپرستان تيم‌هاي پرسپوليس و گيتي پسند را هم به پرداخت مبالغ مشابهي محكوم شدند تا

پرونده پرسر و صداي فوتسال با واريز حدود 70 ميليون تومان به خزانه فدراسيون فوتبال مختومه اعلام شود. قبل از اعلام راي پرونده تباني فوتسال پيش‌بيني مي‌شد طبق آيين نامه فدراسيون فوتبال جام قهرماني از تيم گيتي پسند كه در مظان اتهام بود پس گرفته شود و اين تيم به دسته پايين‌تر سقوط كند اما كميته انضباطي با اعمال جريمه‌هاي نقدي روي اين ماجرا سرپوش گذاشت. صدور راي عجيب و در عين حال خفيف كميته انضباطي اما خود به يك ماجراي تازه تبديل شده است.

 بعد از اين راي مديرعامل باشگاه شهيد منصوري قرچك به نشانه اعتراض از انحلال تيم فوتسال اين باشگاه خبر داد. كريم منصوري با اعلام انحلال تيم فوتسال شهيد منصوري راي كميته انضباطي را سخره گرفت و ماجراي تباني را عاملي براي درآمدزايي فدراسيون فوتبال مي‌داند: «کمیته انضباطی با رايي‌که داد آبروی خود را برد. نتیجه 60 روز تحقیقات این بود؟ چنین احکامی را ندیده بودیم و واقعا از عجایب است. پیگیری خود را از کمیته استیناف انجام خواهیم داد و پس از آن اگر به نتیجه نرسیم به دادگاه CAS شکایت می‌کنیم.

فدراسیون فوتبال با این حکم قصد داشت برای خود درآمدزایی کند.» پرونده تباني و فساد در فوتسال در حالي با اعمال جريمه‌هاي نقدي از سوي كميته انضباطي مختومه شد كه اين كميته با جريمه كردن بازيكنان پرسپوليس و سرپرست تيم‌ها عملا تباني در فوتسال را تاييد كرده است اما حاضر نشده قهرماني را از تيم گيتي پسند را پس بگيرد. قاضي شريفي، رئيس كميته انضباطي اما معتقد است چون تباني بين مديران دو باشگاه انجام نشده، نمي‌توان با قطعيت اين ماجرا را تاييد كرد. اين در حالي‌است كه در برنامه نود فاش شد باشگاه گيتي پسند هزينه اقامت تيم پرسپوليس در هتل اصفهان را پرداخت كرده. كميته انضباطي اما به دنبال عكس و فيلم از تخلفات صورت پذيرفته است!
نظرات بینندگان