arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای پایتخت امروز – سوم تیرماه- از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات آلاینده ازن با شاخص لحظه ای ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ازن طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۴ امروز بر روی شاخص ۱۰۷ در شرایط  ناسالم برای گروه های حساس بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۵۵، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۷۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۸۸ و منواکسید کربن با شاخص ۲۹ بوده است.

بر این اساس، ایستگاه‌ پونک با شاخص ۴۴ در شرایط پاک و ایستگاه های مسعودیه منطقه ۱۵ و اقدسیه منطقه ۱ هر دو با شاخص ۵۳ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بود.

همچنین ایستگاه‌ شریف منطقه۲ با شاخص ۱۰۴ تنها ایستگاهی است که از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند.  

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۸۲ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در تهران  به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان