arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

وزیر دفاع آمریکا: با دیپلماسی به دنبال کاهش تهدید کره شمالی هستیم

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: با کاهش تهدیدها از سوی کره شمالی از طریق دیپلماسی، ایالات متحده به حفظ صلح در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مکتوب برای کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان گفت که کشورش علی رغم تهدیدهای بیشتر از سوی سایر کشورها مانند چین همچنان بر کره شمالی متمرکز خواهد بود.

وی گفت: با دیپلماسی ، ایالات متحده به کار خود برای کاهش رفتارهای بی ثبات کننده و تحریک کننده کره شمالی و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

آستین خاطرنشان کرد: چین و روسیه بیشترین تهدید را برای ایالات متحده دارند ، اما کره شمالی نیز تهدیدی جدی برای کشور و متحدان محسوب می شود و در عین حال سعی در توسعه بیشتر توانایی های موشک بالستیک خود دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما همچنین از سوی کره شمالی ، که سودای توان حمله به آمریکا را در سر دارد، روبرو هستیم.

او استدلال کرد که هزینه‌های دفاعی ۷۱۵ میلیارد دلاری برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی و سایر کشورها کمک خواهد کرد. آستین در سخنان افتتاحیه خود در جلسه دادرسی گفت: "بودجه ما با تأکید بر فضا ، دفاع موشکی و سنسورهای پیچیده‌تر ، به ما کمک می‌کند تا با افزایش توانایی موشکی بالستیک کشورهایی مانند کره شمالی و ایران مقابله کنیم.

وزیر خارجه کره شمالی گفت که کشورش "حتی احتمال هرگونه تماس با ایالات متحده را در نظر نمی گیرد.

نظرات بینندگان