arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

ادعای رئیس اسرائیل: اطلاع داریم حزب‌الله برای افزایش قدرت خود با حمایت ایران سعی دارد جبهه داخلی تل آویو را هدف قرار دهد / اجازه نمی‌دهیم حضور تهران در لبنان تثبیت شود

«رووین ریولین» رئیس اسرائیل در سخنانی گفت: «ما اطلاع داریم که حزب‌الله برای افزایش قدرت خود با حمایت ایران تلاش می‌کند و سعی دارد به سلاح‌هایی دسترسی پیدا کند که تنها کارکردش، هدف قرار دادن جبهه داخلی اسرائیل است.» او ادعا کرد که اسرائیل اجازه نخواهد داد تا ایران در لبنان خود را تثبیت کرده و مستقر شود و بخواهد در لبنان یا سوریه پایگاه بسازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «رِؤُوین ریولین» رئیس این رژیم امروز (پنج‌شنبه) در مراسم یادبود کشته‌شدگان ارتش صهیونیستی در جنگ دوم لبنان در بیت‌المقدس سخنرانی کردند.

به نوشته وبسایت فلسطینی سوا، «بنی گانتز» ادعا کرد که در جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی آتی اگر ارتش بخواهد، خود را به قلب هدف می‌رساند و ارتش صهیونیستی این توانایی را دارد که به هر نقطه‌ای که بخواهد خود را برساند.

او افزود: «اگر لازم باشد ما این کار را انجام خواهیم داد، کار آسانی نیست، اما با توجه به شناختی که از توانایی نیروهای زمینی داریم، باید گفت که آن‌ها آماده انجام وظایفشان هستند».

بنی گانتز سپس مدعی شد که رژیم صهیونیستی به دنبال صلح در منطقه است، اما قادر است تا در همه جبهه‌ها فعال شود. او در این باره از «لبنان» نام برد و گفت که تل آویو نزدیک تحولات و تحرکاتی که در لبنان رخ می‌دهد را زیر نظر دارد و آماده مقابله با هرگونه فعالیت وسیع در مرزهای شمالی است.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی گفت: «ما اطلاع داریم که حزب‌الله برای افزایش قدرت خود با حمایت ایران تلاش می‌کند و سعی دارد به سلاح‌هایی دسترسی پیدا کند که تنها کارکردش، هدف قرار دادن جبهه داخلی اسرائیل است.»

او ادعا کرد که رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد تا ایران در لبنان خود را تثبیت کرده و مستقر شود و بخواهد در لبنان یا سوریه پایگاه بسازد.

ادعای مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص درگیری همزمان با چند جبهه و مقابله با ایران در حالی است که هنوز دو ماه از جنگ ۱۲ روزه غزه نگذشته است، جنگی که با موشک‌باران بی سابقه شهرک‌ها و شهرهای صهیونیست‌نشین همراه بود و پس از آن کارشناسان صهیونیستی در خصوص بروز جنگ در چند جبهه هشدار دادند.

در این باره «اسحاق بریک» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی در مصاحبه‌ای به رادیو ارتش اسرائیل گفته بود: «اگر نمی‌توانیم در طول ۱۱ روز موشک‌باران را متوقف کنیم، پس در جنگی که از چند جبهه و با حضور حزب‌الله در گیرد، چه خواهیم کرد؟»

نظرات بینندگان