arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

آمریکا انصارالله را به عنوان طرف قانونی در یمن به رسمیت شناخت

«تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن روز پنجشنبه گفت که آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد. لندرکینگ درباره توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب نیز گفت: مشارکت در توافق‌نامه ریاض دلگرم کننده است و می‌تواند در بازگشت دولت به عدن نقش داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن روز پنجشنبه گفت که آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش شبکه الجزیره، لندرکینگ این اظهارات را طی یک مناظره آنلاین که توسط شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی برگزار شد، بیان داشت.

فرستاده آمریکا در امور یمن گفت: ایالات متحده حوثی‌ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد و به عنوان گروهی که دستاوردهایی را کسب کرده است.

او افزود: الحوثی تنها مسئول خشونت نیست و ائتلاف بخشی از آن را به دوش می‌کشد.

لندرکینگ گفت: جامعه بین الملل باید بر جنبش الحوثی فشار آورد تا عملیات هجومی در مأرب را متوقف کند.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد: جامعه بین المللی باید بودجه کمک‌ها (به یمن) را افزایش دهد، در غیر این صورت برنامه‌های بشردوستانه ظرف چند ماه آینده پایان می‌یابد.

لندرکینگ درباره توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب نیز گفت: مشارکت در توافق‌نامه ریاض دلگرم کننده است و می‌تواند در بازگشت دولت به عدن نقش داشته باشد.

برخی رسانه‌ها خبر دادند که در جریان مذاکرات اخیر یمن، آمریکا علنا به جانبداری از عربستان سعودی روی آورده و پیش از هر خواسته دیگری و حتی بیش از عربستان سعودی بر آتش‌بس در استان مأرب (مرکز) پافشاری کرده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارش امروز (سه‌شنبه) خود در این خصوص خبر داد که عربستان سعودی به وعده‌‌های شفاهیش به طرف عمانی درباره موافقت با جداکردن مسائل انسانی (بازگشایی فرودگاه صنعاء برای انجام سفر به مقصدهایی مشخص و اجازه ورود کالا و فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده) از دیگر امور داده، پایبند نمانده است.

نظرات بینندگان