arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

از ۱۳ میلیون دانش‌آموز ایران، پنج میلیون نفر از نظر سلامت روانی مشکل دارند

 مهدی عیسی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای همه اقشار آسیب پذیر اجتماعی از زندانیان و خانواده های آنان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ردیف اعتباری در نظر گرفت و حتی ردیف اعتباری برای سلامت روان دانش آموزان هم تعریف شد چون از ۱۳ میلیون دانش آموز در سراسر کشور، پنج میلیون دانش آموز از نظر سلامت روانی مشکل دارند و باید ردیف اعتباری ویژه ای برای آنان در نظر گرفته می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای همه اقشار آسیب پذیر اجتماعی از زندانیان و خانواده های آنان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ردیف اعتباری در نظر گرفت و حتی ردیف اعتباری برای سلامت روان دانش آموزان هم تعریف شد چون از ۱۳ میلیون دانش آموز در سراسر کشور، پنج میلیون دانش آموز از نظر سلامت روانی مشکل دارند و باید ردیف اعتباری ویژه ای برای آنان در نظر گرفته می شد.

 مهدی عیسی زاده افزود: زمان پیگیری برای لحاظ کردن ردیف اعتباری ویژه حاشیه نشینان در بودجه سال آینده از هم اکنون تا مهرماه است تا کمیسیون اجتماعی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور آن را مطرح و پیگیری کند.

وی تاکید کرد: لازم است مشکلات شهر مشهد طی بازه زمانی پنج تا ۱۰ سال سرشماری و در قالب دفترچه ای به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال شود تا بتوان ردیف اعتباری برای آنها در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفت.

هویت دار شدن افراد هویت دار ظرف یک سال

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود افراد بی هویت فقط به مشهد مقدس اختصاص ندارد بلکه شامل تهران نیز می شود از این رو با هماهنگی وزارت کشور و سایر نهادهای امنیتی، برای افراد بی هویت از کشورهای دیگر در منطقه "چم" تهران سیستمی در وزارت کشور به ریاست وزیر تعریف شد تا برای آنان اوراق هویتی صادر کند، از این طریق این افراد هویت دار شدند و حتی فرزندان آنان نیز با در دست داشتن کارتهای هویتی توانستند در مدارس حضور یابند.

عیسی زاده افزود: افراد بی هویت در مشهد نیز قابل ساماندهی هستند و این کار در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد و از این پس تمامی افراد بی هویت در کشور ظرف یک سال هویت دار می شوند.

او ادامه داد: این کمیسیون متولی کمک رسانی به ۴۵ میلیون نفری است که در کل کشور از بافتهای فرسوده گرفته تا حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیررسمی ساکن یا در نقاط دیگر با آسیبهای اجتماعی درگیر هستند.

وی اضافه کرد: همه مولفه ها برای کاهش آسیبهای اجتماعی به صورت تخصصی در کمیسیون اجتماعی مجلس دیده شده و اعتبارات لازم برای آن در بودجه امسال لحاظ شده اما اگر موردی در حوزه آسیبهای اجتماعی حاشیه نشینان از قلم افتاده، برای بودجه سال ۱۴۰۱ قابل پیگیری و بازبینی است و می توان آن را در قالب ردیف اعتباری حاشیه نشینی گنجاند.

نظرات بینندگان