arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

یک نماینده: دموکراسی در ایران از تمامی کشورهای دنیا یک گام جلوتر است / ایران تنها کشوری است که رئیس دولت آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شود

عباس‌زاده مشگینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس کشور با رئیس دولت فرق می‌کند، اظهار کرد: دموکراسی و مردم سالاری در ایران از تمامی کشورهای دنیا یک گام جلوتر است، چرا که ایران تنها کشوری در جهان است که رئیس دولت آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شود. او گفت: کشورهایی که بیان می‌کنند مشارکت در انتخابات ایران کم بوده است، دخالت در امور داخلی ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکجانبه گرایی در دنیا رو به افول است چرا که نظام بین‌المللی در حال تغییر از یک جانبه‌گرایی به تکثرگرایی است.

محمود عباس‌زاده مشگینی پنجشنبه شب در حاشیه آئین شکرانه حضور به ایرنا افزود: نظام بین الملل امروز در نقطه عطفی قرار دارد و با پوست اندازی دنیا در حال تبدیل از یک جانبه‌گرایی و تک قطبی به قدرت‌های متکثر و متنوع است.

وی نمونه بارز آن را رشد اقتصادی کشور چین عنوان کرد و ادامه داد: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی سردمداران آمریکا رشد و قدرت اقتصادی چین است که در آینده نزدیک اقتصاد بزرگ و قوی دنیا خواهد شد و تک قطبی در دنیا پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش انرژی در اقتصاد بیان کرد: ۸۰ درصد انرژی دنیا در اطراف خلیج فارس است و تمامی توطئه‌ها و شیطنت‌ها علیه کشورمان به خاطر وجود این منبع عظیم انرژی و ثروت در این منطقه است.

وی اظهار کرد: ضروری است ایران در نقطه عطف تاریخی و در این گردنه نقش خود را به خوبی ایفا کند تا از قافله عقب نماند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران باید برای ایفای نقش بهتر در این شرایط حساس اقتصادی، قوی‌ترین و موثرترین بازیگر منطقه از منظر استراتژیکی باشد و لازمه آن حل مشکلات داخلی است.

عباس زاده مشگینی با بیان اینکه تحقق گام دوم انقلاب ضروری است، گفت: بدون ایجاد تغییر و تحول در بروکراسی اداری گام دوم انقلاب تحقق نمی‌یابد و تشکیل دولت کارآمد و اسلامی نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب همیشه اختلاف سلیقه در بین قوای کشور وجود داشت، بیان کرد: وجود اختلاف بین قوای مجریه، مقننه و قضاییه سم مهلکی برای کشور بود، چرا که وجود اختلاف باعث ناکارآمدی تمامی ارکان حکومت می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اولین برکت و تجلی دولت کارآمد ایجاد وحدت و انسجام بین قوا است که امیدواریم انقلاب اقتصادی و اداری در کشور بوجود آید.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که بیان می‌کنند مشارکت در انتخابات ایران کم بوده است، دخالت در امور داخلی ایران است.

عباس زاده مشگینی با بیان اینکه رئیس کشور با رئیس دولت فرق می‌کند، اظهار کرد: دموکراسی و مردم سالاری در ایران از تمامی کشورهای دنیا یک گام جلوتر است، چرا که ایران تنها کشوری در جهان است که رئیس دولت آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شود.

به گزارش ایرنا، مداحی، شعرخوانی و اجرای سرود از دیگر بخش‌های آئین شکرانه حضور بود.

نظرات بینندگان