arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

رنگ نارنجی کرونایی به یکی از شهرستان های گیلان برگشت

- بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز به روز رسانی شده رنگ نارنجی کرونایی به یکی از شهرستان های استان گیلان بازگشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

- بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز به روز رسانی شده رنگ نارنجی کرونایی به یکی از شهرستان های استان گیلان بازگشت.

طبق گزارش نرم افزار ماسک شهرستان آستارا از وضعیت زرد کرونایی خارج و به وضعت نارنجی برگشت، به این ترتیب دو شهرستان آستارا و رودبار در استان گیلان نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۶ به ۱۵ شهرستان کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار ۲۱۹ بیمار مبتلا به کوویود ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند که نسبت به هفته گذشته "منتهی به ۲۷ خرداد" که ۱۹۹ بیمار در بیمارستان های این استان بستری بودند، افزایش حدود ١٠ درصدی یافته است.

افزایش هر چند اندک بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹ در گیلان طی روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته و بازگشت رنگ نارنجی به یکی از شهرستان های این استان هشداری جدی است تا مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا غافل نشوند و همچنان به مراعات توصیه ها توجه جدی داشته باشند.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در گیلان با فراز و نشیب هایی همراه بود، تجربه این مدت نشان داده که هر زمان مردم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی می گیرند این بیماری کاهش و هر زمان که عادی انگاری می کنند آمار بستری و مبتلایان سرپایی کرونا سیر صعودی پیدا کرده است.

کارشناسان بهداشتی حساسیت و جدیت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را در کاهش آمار بستری ها و سرپایی های روزانه مبتلا به کرونا بسیار مهم می دانند و همواره خواستار تداوم مراعات توصیه های بهداشتی هستند.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با این ویروس شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها نیست.

گیلان با 2 و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

ایرنا

نظرات بینندگان