arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

امام جمعه شیراز: این انتخابات نشان داد که مردم سزاوار توصیف‌های که رهبر معظم انقلاب از آنها داشتند، هستند

دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسیری که مردم در جریان انتخابات ۲۸ خردادماه انتخاب کردند مسیر عزت، تقوا، کرامت و توکل بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسیری که مردم در جریان انتخابات ۲۸ خردادماه انتخاب کردند مسیر عزت، تقوا، کرامت و توکل بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به حضور حماسی مردم در این انتخابات افزود: این انتخابات ملت ایران را به عنوان ملتی که در تصمیم‌گیری محکم و ثابت قدم هستند معرفی کرد که این یک عظمت است.

وی ادامه داد: دیگران می گفتند که ایرانی‌ها به دلیل سختی‌هایی که می کشند مسیر سازش را در پیش خواهند گرفت اما این انتخابات نشان داد که این مردم سزاوار توصیف‌های که رهبر معظم انقلاب از مردم داشتند از جمله داشتن عزم راسخ هستند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: مسیر، مسیر تقوا است و هم حضور پرشور مردم در انتخابات و هم انتخابی که داشتند نیز همین معنا را دارد.

آیت‌الله دژکام افزود: رایی که مردم در این دوره به منتخب خویش دادند دارای پیام است چرا که بودند افراد دیگری که حرف‌های روشنفکرانه هم می‌زدند اما مردم خام این سخنان نشدند.

وی گفت: جریان روشنفکری معیوب و خراب ایران، ۱۵۰ سال است که این مسیر را می‌رود و می‌گوییم برود تا ببینیم به کجا می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به نخستین نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: وی در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری که آیا حاضر به دیدار با رئیس جمهوری آمریکا است به صراحت گفت خیر.

آیت‌الله دژکام افزود: تا وقتی که آنها به دنبال ظلم کردن و قلدری هستند پاسخ این پرسش خیر است، هرچند اگر دست از ظلم بردارند در چارچوب سیاست خارجی می‌توان اقداماتی را متقابلا انجام داد اما اگر بخواهند با ظلم و قلدری حرف و خواسته خود را تحمیل کنند پاسخ همین خواهد بود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: بحث پیشگیری از قوع جرم موضوع مهمی است که باید روی آن کار کنیم و در این مسیر نیاز است مردم هم همکاری کنند.

آیت‌الله دژکام افزود: در این زمینه در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی که به وظایف و ماموریت‌های خود عمل می‌کنند، نیاز است که در زمینه پیشگیری هم آموزش‌های عمومی لازم داده شود.

وی، با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، خواستار تلاش و برنامه‌ریزی هرچه بیشتر در جهت جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر شد و گفت: باید کمک و برنامه‌ریزی شود تا کسانی که در دام این بلای خانمان سوز گرفتار شده‌اند از این دام رهایی یابند.

امام جمعه شیراز افزود: مشکل اغلب کسانی که از دام مواد مخدر رها می‌شوند و به دامان جامعه باز می‌گردند یافتن شغل است که البته در استان اقداماتی از سوی برخی خیزان در خصوص ایجاد فرصت شغلی برای این افراد شده اما باید تلاش بیشتری شود تا این افراد دوباره گرفتار اعتیاد نشوند.

نظرات بینندگان