arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

امام جمعه قم: با اخلال گران در امر برگزاری انتخابات برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد

سعیدی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم شریف ایران در پای صندوق‌های رأی، خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و متخلفان در برگزاری انتخابات شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسا: آیت الله سعیدی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم شریف ایران در پای صندوق‌های رأی، خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و متخلفان در برگزاری انتخابات شد.

آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: مردم با حضور پرشور خود در 28 خرداد 1400 در پای صندوق های رأی برگ زرین دیگری در تاریخ ثبت کردند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: مردم شریف ایران از همان لحظات اول رأی گیری در پای صندوق های رای حاضر شدند و با حضور حماسه آفرین خود در انتخابات، نقشه ها و دسیسه های دشمنان را نقش برآب کردند.

امام جمعه قم با انتقاد از اخلال در رأی گیری در ساعات اولیه انتخابات اظهار کرد: اگر اخلال های عمدی و غیر عمدی، کمبود برگه تعرفه های انتخاباتی و خرابی دستگاه های الکترونیکی انتخابات وجود نداشت، آمار مشارکت مردم بیشتر بود.

وی خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و تخلفات در برگزاری انتخابات شد و افزود: باید شورای محترم نگهبان و شورای بررسی تخلفات انتخاباتی این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهند و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از شورای محترم نگهبان، ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا برای برگزاری انتخابات قدردانی می کنم و همچنین از حضور پرشور مردم شریف ایران و جوانان در پای صندوق های نیز تقدیر و تشکر دارم.

وی ضمن تبریک به رئیسی به عنوان منتخب مردم شریف ایران گفت: ایشان نیز باید برای ایجاد تحول، نوآوری، بهبود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مبارزه با فساد و مفسدین تلاش دوچندان داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: آیت الله رئیسی با ایجاد دولت قوی، مردمی و کارآمد، باید نقاط ضعف و ناکارآمدی های دولت قبل را به فرصت های بزرگ برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کند.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: از اعتماد مردم شهر مقدس قم که در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان به اینجاب رأی دادند، تشکر می کنم و تمام تلاش خود را برای انجام وظایف قانونی و شرعی در مجلس خبرگان به کار خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در دهه کرامت شاهد میلادهای پر برکت حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و احمد بن موسی(ع) هستیم.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به آثار و نتایج دنیوی و اخروی اهل بیت(ع) در روایات ابراز کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که هر فردی که محبت اهل بیت مرا داشته باشد، خیر دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید محبت و حب به اهل بیت واقعی باشد، افزود: حب به خداوند و اهل بیت باید سبب تغییر و تحول در انسان شود، زیرا که حب خداوند و اهل بیت با معصیت و گناه غیر قابل جمع است.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: افرادی که نفاق داشته باشند، نمی توانند در دل خود محبت اهل بیت(ع) را جای دهند.

نظرات بینندگان