arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

راز حاجي‌بابايي با معلمان؛"هيچ خبرنگاري نمي‌داند چه گفتم!"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير آموزش و پرورش گفت: هيچ خبرنگاري نمي‌داند من چه گفتم؛ يك رازي بين من و اين تعداد نفري است كه نوشتند؛ موضوع آموزش و پرورشي است.
به گزارش خبرگزاري فارس همايش تجليل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهر تهران در سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت برگزار شد.
اين مراسم در حالي برگزار شد كه وزارت آموزش و پرورش و در اصل وزير و معاونانش در هفته معلم برنامه‌هاي متفاوتي داشتند اما در برنامه‌هاي وزارتي به جز تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي خبري از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش نبود.
در برنامه روز سه‌شنبه هم وزير آموزش و پرورش در ابتداي سخنانش خطاب به معلماني كه به وي نامه‌اي داده بودند، گفت "آن تعداد عزيزاني كه نامه‌اي امضا كردند و به من دادند، آن را انجام مي‌دهيم ولي به شرطي كه همين قدر كه من گفتم. هيچ خبرنگاري نمي‌داند من چه گفتم؛ يك رازي بين من و اين تعداد نفري است كه نوشتند؛ موضوع آموزش و پرورشي است."
اين گفته‌ها در حالي بيان شد كه تعداد زيادي خبرنگار در اين برنامه حضور داشتند و كلام و رفتار وزير آموزش و پرورش كم لطفي به آنها محسوب مي‌شد؛ بايد گفت خبرنگاراني كه با جان و دل در برنامه‌هاي آموزش و پرورش حضور دارند و دغدغه‌هاي جامعه را منعكس مي‌كنند، شايسته چنين برخوردي نيستند.
حاجي‌بابايي در ادامه سخنانش گفت "بايد تمام كشور و جامعه از نظر اطلاع‌رساني و اخبار اشباع شود؛ گاهي وقت‌ها مطلبي كه مي‌گويم كاملاً برعكس آن چيزي است كه خبر شده است؛ نه اينكه عمدي است بلكه مطلب جانيفتاده است. زحمت هم مي‌كشد اما آنچه من مي‌گويم نيست".
به نظر مي‌آيد وزير آموزش و پرورش در سال ريل‌گذاري و اجراي تحول بنيادين آموزش و پرورش با نگاه روابط عمومي به خبرنگاران مي‌نگرد و قرار است كه خبرنگاران كلمه كلمه صحبت‌هاي وي را منتقل كنند و اجازه نقد، تفسير و تحليل داده نشود.
شايد اگر وزير آموزش و پرورش به جاي اعتراض به خبرنگاران در جمع معلمان، نشست‌هاي خبري مستمر و مستقل فقط با اين قشر برگزار كند و با خبرنگاران درباره مسائل آموزش و پرورش به گفت‌وگو بنشيند؛ اينك از اينكه مطلبي براي آنها جانيفتاده است، سخن نگويد.
چطور ممكن است، تحول بنيادين در آموزش و پرورش روي دهد اما خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش تنها در حاشيه برنامه‌ها و در تجمع ميهمانان مجبور باشند، سريع سؤال‌هاي بيشمار خود را بپرسند و نصف و نيمه جواب بگيرند.
اگر قرار است رسانه‌ها به كمك آموزش و پرورش بيايند و بازوي اين وزارتخانه براي اجراي تحول بنيادين باشند، بايد امكان گفت‌وگو با وزير آموزش و پرورش به طور مستمر وجود داشته باشد و اينگونه در مراسم‌ مختلف، از سوي فرد فرهيخته‌اي چون وزير آموزش و پرورش درباره خبرنگاران صحبت نشود.

نظرات بینندگان