arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

وزیر خارجه تایوان: باید برای درگیری نظامی احتمالی با چین آماده باشیم

وزیر امور خارجه تایوان اظهار کرد، تشدید ارعاب نظامی تایپه از سوی چین نشان می‌دهد که این جزیره خودمختار باید خودش را برای درگیری نظامی احتمالی آماده کند. وی گفت: ما به عنوان مقام‌های تصمیم گیرنده در تایوان نمی‌توانیم مسائل را به شانس واگذار کنیم. ما باید آماده باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر امور خارجه تایوان اظهار کرد، تشدید ارعاب نظامی تایپه از سوی چین نشان می‌دهد که این جزیره خودمختار باید خودش را برای درگیری نظامی احتمالی آماده کند.

 جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در مصاحبه‌ای با سی.ان.ان گفت: ما به عنوان مقام‌های تصمیم گیرنده در تایوان نمی‌توانیم مسائل را به شانس واگذار کنیم. ما باید آماده باشیم. وقتی دولت چین می‌گوید استفاده از زور را نفی نمی‌کند و اینکه آنها به اجرای رزمایش نظامی پیرامون تایوان می پردازند ما ترجیح می دهیم که باور کنیم این واقعی است.

ماه گذشته میلادی چین وو را بعد از صحبت از اینکه تایوان در صورت حمله چین به آن "تا آخرین روز" خواهد جنگید متهم کرد به اینکه یک "جدایی طلب سرسخت" است.

در پاسخ وو به سی.ان.ان گفت، از اینکه مقامهای کمونیست در پکن او را هدف گرفته اند "مفتخر" است.

او اظهار کرد:استبداد نمی تواند حقیقت را تحمل کند. اگر آنها مداوم بگویند که می خواهند من را برای باقی عمرم تعقیب کنند من واقعا نگران آن نخواهم شد.

وو همچنین عنوان کرد، تایوان نمی تواند متحد شدن با چین را بپذیرد به ویژه این که رخدادهای هنگ کنگ نشان دادند حفاظت از حاکمیت تایوان به منظور حفظ جایگاهش به عنوان تنها دموکراسی چینی زبان دنیا ضروری است.

او اظهار کرد، اعمال قوانین امنیت ملی سختگیرانه تهیه شده از سوی نخبگان حاکم در پکن بر هنگ کنگ به منظور خاموش ساختن جنبش دموکراسیخواه این دولتشهر استفاده شده است. او گفت: اگر به وضعیت در هنگ کنگ نگاه کنید این یک تراژدی مدرن است.

وو همچنین تاکید کرد تایپه مایل به تلاش در راستای صلح در سراسر تنگه تایوان بوده و از رهبران چین خواست تا مشترکا برای همزیستی صلح آمیز و پایدار تلاش کنند.

او به سی ان ان گفت:وضعیت موجود شامل این میشود که تایوان از سوی جمهوری خلق چین اداره نشده و تحت حاکمیت آن نباشد. من فکر می کنم این مسئولیت مشترکی میان تایوان و چین است که روابطی مدنی و صلح آمیز بین دو طرف داشته باشند و بین آنها گفتگو اتفاق بیفتد.

او با این حال چین را متهم به استفاده از جنگ هیبریدی به منظور تضعیف اعتماد عمومی به دموکراسی در این جزیره کرد و گفت: چین از جنگ شناختی، کمپین‌های اشاعه اطلاعات غلط و ارعاب نظامی برای ایجاد نگرانی زیاد در میان مردم تایوان استفاده می‌کند.

این وزیر خارجه تایوان موجودیتهای مورد حمایت چین را متهم به انتشار اخبار دروغ با هدف ایجاد اختلاف در میان جمعیت تایوان از جمله پیام‌هایی که در تلفات کووید-۱۹ در این جزیره اغراق می کنند کرد.

او اظهار کرد: ما باید دست به جنگ نامتقارن بزنیم تا چین درک کند اگر خواستار راه انداختن جنگ علیه تایوان است هزینه‌ای هست که باید پرداخت کند.

نظرات بینندگان