arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

آتش بار دیگر در جنگل‌های سالند دزفول شعله‌ور شد

آتش روز یکشنبه دوباره به جان جنگل‌های بلوط سالند در اتفاعات دزفول افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با اعلام این خبر به ایرنا گفت: آتش سوزی شب گذشته در مراتع و جنگل سالندکوه توسط نیروهای منابع طبیعی مهار ولی صبح امروز مورد دیگری از آتش سوزی در نقطه‌ای دیگر مشاهده شد.
علیرضا فتح الهی افزود: آتش سوزی اخیر در مرتع و جنگل سالند اتفاق افتاده و به مرتع و تعدادی از درختان خشک بلوط  نیز خسارت وارد کرده است.
وی با بیان اینکه هنوز وسعت آتش سوزی مشخص نیست و نیروها در حال مهار آتش هستند، ادامه داد: دیروز حدود ۶ هکتار از جنگل‌های سالند در آتش سوخت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول علت وقوع این آتش سوزی‌ها را مشکلات اجتماعی قدیمی برخی افراد دانست و اظهارداشت: مهار آتش در ارتفاعات سالندکوه همچنان ادامه دارد.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.
یک چهارم از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در شهرستان دزفول واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار نیز در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که بازمانده جنگل‌های گرمسیری است.
۱۱۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان دزفول وجود دارد که منابع طبیعی وظیفه حفاظت، توسعه و بهره برداری از آنها را بر عهده دارد.

نظرات بینندگان