arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

آمریکا: توافق‌های عادی‌سازی نباید جایگزین مسائل اسرائیل-فلسطین شود

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: توافق‌های عادی‌سازی روابط میان اسرادیل و کشورهای عربی نباید جایگزین پرداختن به مسائل اسرائیل- فلسطین شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: توافق‌های عادی‌سازی روابط میان اسرادیل و کشورهای عربی نباید جایگزین پرداختن به مسائل اسرائیل- فلسطین شود.

به گزارش تارنمای رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن روز یکشنبه در دیدار با یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در شهر رم پایتخت ایتالیا ادعا کرد: هم اکنون با وضعیتی در نواره غزه مواجه هستیم که به بازسازی و کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارد. ما در این مورد صحبت خواهیم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: امیدوارم کار به گونه‌ای انجام شود که یک آینده امیدوار کننده برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با فرصت‌ها و کرامت برابر را نوید دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی گفت: آمریکا از این عادی‌سازی حمایت می‌کند و امیدوار است شرکت کنندگان دیگر نیز به این توافق‌ها اضافه شوند، اما اگرچه این عادی‌سازی مهم است نباید جایگزین پرداختن به مسائل میان اسرائیل- فلسطین شود که نیاز به حل شدن دارد. فراتر از آن، ما در مورد منطقه از جمله ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در اظهارات خود مدعی شد: از حمایت‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط در منطقه تشکر می‌کنیم. در چند روز آینده به عنوان اولین وزیر امور خارجه اسرائیل به امارات سفر خواهم کرد. علاقه مند به همکاری با شما برای گسترش دایره صلح در منطقه هستم. این بهترین راه برای استقرار ثبات و پیشرفت در خاورمیانه است.

وی در ادامه ادعا کرد: در مورد مسائل مختلف که مربوط به اسرائیل می‌شود از جمله تحکیم توانایی‌ها برای دفاع از خود، تلاش برای کاهش اختلافات میان ما و مردم فلسطین و بهبود زندگی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صحبت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حالی از تلاش دروغین این رژیم برای تامین فرصت‌های برابر برای فلسطینی‌ها سخن می‌گوید که این رژیم زمین‌های مردم فلسطین را به صورت غیر قانونی اشغال کرده و هزاران نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین را از خانه‌هایشان اخراج کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین سال‌ها است با نقض حقوق بشر، نوار غزه را محاصره کرده و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را نمی‌دهد.

نظرات بینندگان