arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

استاندار تهران: پایتخت به سمت موج پنجم کرونا خیز برداشته است

استاندار تهران با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: تهران نیز به سمت این موج خیز برداشته است. محسنی بندپی با بیان اینکه طبق گزارش های دریافتی، مسافران و اهالی منطقه فیروکوه ماسک های خود را برداشته اند، ادامه داد: همه افراد باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماسک بزنند و نباید بگذاریم به وضعیت قرمز برسیم تا استفاده از ماسک اجباری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استاندار تهران با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: تهران نیز به سمت این موج خیز برداشته است.

«انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران افزود: میزان بیماران بستری و ویژه مبتلا به ویروس کرونا در تهران با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی ادامه داد: لازم است قبل از ورود به خیز پنجم کرونا علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اقدامات کنترلی و نظارتی در استان افزایش یابد.

محسنی بندپی با بیان اینکه طبق گزارش های دریافتی، مسافران و اهالی منطقه فیروکوه ماسک های خود را برداشته اند، ادامه داد: همه افراد باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماسک بزنند و نباید بگذاریم به وضعیت قرمز برسیم تا استفاده از ماسک اجباری شود.

استاندار تهران اضافه کرد: قبل از موج پنجم کرونا باید نوع واریانت ویروس کرونا شناسایی شود تا برنامه ریزی های لازم برای مقابله با آن را در نظر بگیریم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید منابع برای راه اندازی بیمارستان شهدای تجریش استفاده شود، افزود: دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها نیز از محل تهاتر اقدامات لازم را برای بیمارستان های در آستانه بهره برداری انجام دهند.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان شهدای تجریش بخشی از تخت های آن به بیماران کرونا اختصاص می یابد، افزود: براساس جمعیت سرانه تخت بیمارستان های تهران پایین است.

فعالیت ۷۷ مرکز تجمعی تزریق واکسن در تهران

محسنی بندپی گفت: مراکز تجمعی تزریق واکسن کرونا در تهران به ۷۷ مرکز رسیده و شهرداری تهران نیز برای اختلاص مکان برای مراکز تجمعی اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۲ دوز واکسن کرونا در استان تهران تزریق شده است و تدابیری اندیشیده شده تا گروه های هدف قبل از مراجعه به مراکز نام خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

استاندار تهران در خصوص طرح سلیمانی نیز گفت: این طرح همچنان بعد از انتخابات با کد رهگیری و حمایت های معیشتی از نیازمندان ادامه می یابد.

محسنی بندپی اذعان داشت: پروتکل های بهداشتی از سوی ناظران انتخابات به میزان ۷۷.۷ درصد رعایت شد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز/دوشنبه/ اعلام کرد: با فوت ۱۴۰ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.



نظرات بینندگان