arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

10 خوراکی برای لاغری شکم و پهلو

از بین بردن چربی شکم کار چندان آسانی نیست و بهتر از آن که چربی این منطقه را کاهش دهید، این است که اجازه ندهید شکم‌تان چربی جذب کند، اما به هر حال به دلایل مختلف ممکن است لایه‌های چربی زیادی در شکم و پهلوها جمع شود و باید به فکر کم کردن آن باشید.ادامه مطلب را درباره خوراکی‌های چربی سوز مطالعه کنید:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از بین بردن چربی شکم کار چندان آسانی نیست و بهتر از آن که چربی این منطقه را کاهش دهید، این است که اجازه ندهید شکم‌تان چربی جذب کند، اما به هر حال به دلایل مختلف ممکن است لایه‌های چربی زیادی در شکم و پهلوها جمع شود و باید به فکر کم کردن آن باشید.ادامه مطلب را درباره خوراکی‌های چربی سوز مطالعه کنید:

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند. خوراکی های چربی سوز

آب

آب سرعت سوخت و ساز را بالا می‌برد و بدن را سم زدایی می‌کند بنابراین اشتها را کاهش می‌دهد. ۲ ساعت قبل از غذا آب بخورید. این کار باعث می‌شود در هر وعده ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید.

کاهو

کاهو مملو از فیبر و آب است و مصرف آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می‌شود. وقتی احساس سیری می‌کنید، مشخص است که کمتر سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم خواهید رفت در نتیجه چربی‌های شکمی آب می‌شود.

موز

موز علاوه بر پتاسیم،دارای نشاسته مقاوم است، یک کربوهیدرات مقاوم که بدن به کندی آن را هضم می‌کند. نشاسته، کبد را تشویق می‌کند چربی سوزی کند.

رازیانه

رازیانه برای بهبود هضم، تسکین اسپاسم‌های شکمی و کاهش نفخ استفاده می‌شود. رازیانه را به صورت خام یا پخته بخورید.

فلفل قرمز

مواد غذایی تند مانند فلفل قرمز متابولیسم را فعال می‌کند.کسانی که خوراکی‌های سرشار از کپسایسین می‌خورند،کمتر هوس خوردن خوراکی‌های چرب، شور و شیرین می‌کنند.

برای بهره‌مند شدن از خواص چربی‌سوزی فلفل قرمز، آن را به املت، سالادها و خوراکی‌های سرخ‌کردنی اضافه کنید.

ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌های مفید است که به تنظیم باکتری فلور دستگاه گوارش و جلوگیری از نفخ کمک می‌کند. خوردن ماست، با وجود ۱۷ گرم پروتئین که در هر وعده مصرف دارد احساس سیری را افزایش می‌دهد، بنابراین این ماده لبنی هم در فهرست خوراکی‌ها برای تسریع لاغری شکم و پهلوها قرار می‌گیرد.

زنجبیل

این گیاه برای تسکین ناراحتی معده معجزه می‌کند.همچنین ثابت شده ‌است که این ریشه به آب کردن چربی شکم کمک می‌کند. روشی آسان برای گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی‌تان این است که با نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل یا زنجیل تازه‌ رنده‌ شده و یک فنجان آب داغ، دمنوش زنجبیل درست کنید.

دمنوش بابونه و نعنا

هر دو نوع دمنوش عضلات دستگاه گوارش‌ را تسکین می‌دهد، هضم را آسان می‌کند و به بدن‌تان کمک می‌کند گاز معده را از بین ببرد.دمنوش نعناع می‌تواند به کاهش نفخ کمک کند که سبب می‌شود شکم‌تان ظاهری تخت‌تر داشته‌باشد؛ شاید بابونه به بهبود خواب کمک کند. خواب بسیار کم با چربی شکم در ارتباط است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی اسید‌های چرب تک ‌اشباع است که ممکن است به تسریع سوخت و ساز کمک کند. پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده ‌است بزرگ سالانی که بیشتر شکلات تلخ مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که زیاد شکلات نمی‌خورند شاخص توده‌ بدنی کمتری دارند.

چای سبز

این نوشیدنی سنتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای مبارزه با ورم، افزایش انرژی و چربی‌سوزی مفید است و قطعا به از بین بردن چربی شکم کمک می‌کند.در پژوهشی دیگر پژوهشگران به بررسی کسانی که رژیم گرفته بودند پرداختند و مطمئن شدند کسانی که چای سبز می‌نوشند نسبت به کسانی که از آن استفاده نمی کنند ، وزن بیشتری کم کردند.

خوراکی های غیرمجاز

برای آب کردن شکم سعی کنید مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید.

نان سفید

آب‌میوه صنعتی

سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده

انواع فست فود

خامه، کره و روغن

لبنیات کم‌چرب

 روزنامه خراسان 

نظرات بینندگان