arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۹ تیر ۱۴۰۰ / افزایش دما تا ۵۰ درجه در خوزستان/بارش پراکنده باران در استان‌های شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر، همزمان از باران پراکنده در استان‌های شمالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر، همزمان از باران پراکنده در استان‌های شمالی خبر داد.

«امین حسین نقشینه» اظهار داشت: امروز در برخی نقاط از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز در ساعات نزدیک به شب باد شدید و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان مثل روزهای گذشته پدیده افزایش ابر،‌ وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

به گفته نقشینه از امروز تا پایان هفته در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی امروز و فردا دما در پایتخت افزایش خواهد داشت و گرم‌تر می شود.

به گفته نقشینه، دمای هوای اهواز نیز امروز و روز پنجشنبه ۴٨ درجه بالای صفر است که روز جمعه به ۵٠ درجه افزایش خواهد یافت و در شهرهای استان خوزستان نیز دما تا ۵۰ درجه افزایش خواهد داشت.

نظرات بینندگان