arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

نماینده مجلس: تعداد مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان ۳ تا ۴ برابر موج قبلی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج های قبلی این ویروس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج های قبلی این ویروس است.

به گزارش ایسنا دکتر حسینعلی شهریاری ۱۰ تیرماه در بازدید از بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان اظهار کرد: علاوه‌بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی را بر کادر درمان و بیمارستان‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: با وجود آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی در مورد کمبود تجهیزات و عدم پذیرش بیماران اعلام می‌شود، مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که تاکنون بیمارانی که نیازمند بستری هستند بستری شدند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموعه بهداشت و درمان کشور و کمیسیون بهداشت و درمان وضعیت ارائه خدمات درمانی در سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر تحت نظر دارد و با مسوولان استان در ارتباط هستند تا نیازهای احتمالی بعدی هم با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری تامین شود.

وی ادامه داد: با همه این اقدامات، چاره اصلی برای برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است. 

شهریاری بیان کرد: شاید استمرار واکسیناسیون کرونا در خواباندن موج فعلی نقش مهمی نداشته باشد ولی با توجه به تاثیر بلند مدت واکسیناسیون عمومی بر کاهش موارد مبتلایان در آینده، از مسوولان استان می‌خواهم تا دامنه سنی افراد تحت پوشش واکسن را افزایش دهند.

نظرات بینندگان