arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۰

آمریکا ۳ فرد ایرانی را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام ۳ شهروند ایرانی را از فهرست اشخاص تحت تحریم این وزارتخانه خارج کرده است. بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اوفک، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام ۳ شهروند ایرانی را از فهرست اشخاص تحت تحریم این وزارتخانه خارج کرده است.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نام 3 شهروند ایرانی که دو تن از آنها تابعیت دوگانه ایرانی-آلمانی دارند از فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، خارج شده است.

بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اوفک، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این نیز نام 3 مقام ایرانی از جمله «احمد قلعه‌بانی» مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود حذف کرده بود.

دقایقی پس از انتشار خبر حذف نام 3 شهروند ایرانی از فهرست اشخاص تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام ارتباطی با مذاکرات احیای برجام در وین ندارد و سیاست‌های کلی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است.

نظرات بینندگان