arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

معاون علوم پزشکی: خطر قرمز شدن گیلان جدی است

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: اغلب شهرستان های مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون علوم پزشکی گیلان گفت: اغلب شهرستان های مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

دکتر انوش دهنادی مقدم از بستری شدن ۸۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۲۷۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۵۱ نفر وخیم است.

وی مهمترین علت افزایش سه برابری بیماران جدید را عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: متاسفانه شهرستان آستارا از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده و شهرستان های ماسال، رودبار و آستانه اشرفیه نارنجی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش تعداد بیماران کرونایی در شرق استان و شهرستان های رشت و صومعه سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: اغلب شهرستان های مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

دهنادی مقدم، با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی استان های جنوبی و مرکزی کشور و عدم ممنوعیت مسافرت ها، تصریح کرد: کرونای دلتا در استان های جنوبی و مرکزی گزارش شده که متاسفانه میزان مرگ و میر آن بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی، یادآور شد: مردم حتما از مسافرت از استان های جنوبی و مرکزی کشور به گیلان خودداری کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا نوع جهش یافته بوده و قدرت سرایت بالاتر و فرار از سیستم ایمنی بیشتری دارد، اضافه کرد: مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی یکسان هستند، یعنی حتما باید از ماسک استفاده کنند و میهمانی و دورهمی نداشته باشند و از مسافرت های غیر ضروری بپرهیزند.

نظرات بینندگان