arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

نشست اوپک تا دوشنبه به تعویق افتاد

دبیرخانه اوپک در بیانیه ای اعلام کرد مذاکرات وزرای گروه اوپک پلاس در روز جمعه متوقف شد و در روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دبیرخانه اوپک در بیانیه ای اعلام کرد مذاکرات وزرای گروه اوپک پلاس در روز جمعه متوقف شد و در روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

منابع آگاه پیش از این به خبرگزاری تاس گفته بودند که اعضای این گروه با پیشنهاد روسیه برای به تعویق انداختن مذاکرات برای چند روز موافقت کرده اند.

تعویق مذاکرات به علت تقاضای امارات برای بررسی مجدد پارامترهای توافق کاهش تولید صورت گرفته است. این کشور در صورتی با تمدید توافق کاهش تولید تا آوریل 2022 و افزایش تولید تا 2 میلیون بشکه در روز موافقت می کند که با شرط هایش موافقت شود.

در نشست کمیته مشترک نظارتی وزرا اوپک پلاس در دوم جولای، تقریبا تمامی اعضا به غیر از امارات از طرح افزایش تدریجی روزانه 400 هراز بشکه در روز از ماه آگوست تا پایان سال 2021 و تمدید توافق تا پایان سال 2022 حمایت کردند.

با این حال، اعضا نتوانستند دیروز این تصمیم را تصویب و نهایی کنند.

به گزارش فارس، اوپک پلاس در سال 2020 با شروع همه گیری کرونا، 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود برای تقویت قیمت نفت کم کرد که رقمی بی سابقه و رکورد محسوب می‌شود. از ماه جولای، این رقم به 5.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

نظرات بینندگان