arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

سازمان سنجش: ٩٨ درصد داوطلبان در کنکور سراسری ١۴٠٠ شرکت کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ٩٨ درصد داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فاطمه زرین آمیزی افزود: این کنکور یک میلیون و ١١١ هزار و ٨١٨ داوطلب داشت که یک میلیون و ١٩۴ هزار و ٣٢ نفر در این رقابت چهار روزه شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز چهارشنبه ۹ تیرماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵٢٢ حوزه امتحانی آغاز شد. این آزمون روز پنجشنبه ١٠ تیرماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی ادامه یافت. روز جمعه ١١ تیرماه کنکور علوم تجربی به عنوان پرداوطلب ترین گروه آزمون برگزار شد. 
کنکور سراسری امروز شنبه با رقابت داوطلبان زبان های خارجی به کار خود پایان داد.

طبق اعلام پیشین ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مرداد ماه اعلام و انتخاب رشته نیز از نیمه نخست مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، کنکور ۱۴۰۰ در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار شد. به شهرهای قرمز اعلام شد برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهرشان، حوزه برگزاری آزمون محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

نظرات بینندگان