arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

آذربایجان ۱۵ اسیر نظامی دیگر را به ارمنستان تحویل داد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در باره تحویل ۱۵ اسیر نظامی دیگر به ارمنستان در مقابل دریافت نقشه مناطق مین گذاری شده در شهرستان های آزاد شده "فضولی" و " زنگیلان " در قره باغ خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در باره تحویل ۱۵ اسیر نظامی دیگر به ارمنستان در مقابل دریافت نقشه مناطق مین گذاری شده در شهرستان های آزاد شده "فضولی" و " زنگیلان " در قره باغ خبر داد.

به گزارش واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، این اسیران نظامی دیشب (شنبه شب) با میانجیگری و مساعدت فرماندهی صلح بانان روسی مستقر در قره باغ، از باکو به ارمنستان منتقل شدند .

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین در رابطه با میانجیگری فرماندهی صلح بانان روسی برای دریافت نقشه مناطق مین گذاری شده در قره باغ، ابراز قدردانی کرد .

نقشه مناطق مین گذاری شده شامل ۹۲ هزار مین ضد تانک و ضد نفر در شهرستان های آزاد شده فضولی و زنگیلان می باشد .

دولت باکو ۲۲ خرداد ماه گذشته نیز در مقابل دریافت نقشه ناطق مین گذاری شده در شهرستان آزاد شده "آقدام" در قره باغ، ۱۵ اسیر نظامی را به ارمنستان تحویل داده بود .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند .

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید .

در حال حاضر یکی از مشکلات عمده دولت باکو در راستای بازسازی سرزمینهای آزاد شده، پاکسازی این سرزمینها از مین و مهمات منفجر نشده است. به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان پس از پایان جنگ در قره باغ، بیش از یکصد نفر از شهروندان نظامی و غیر نظامی این کشور بر اثر انفجار مین در این سرزمینها جان باخته اند .

جمهوری آذربایجان ارمنستان را به مین گذاری گسترده سرزمینهای اشغال شده این کشور، متهم می کند .

نظرات بینندگان