arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

«مارین لو پن» بار دیگر رهبر حزب راست افراطی فرانسه شد

رهبر حزب راست افراطی فرانسه که در انتخابات محلی اخیر این کشور شکست سنگینی خورده است، برای چهارمین بار سکان حزبش را در دست گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «مارین لو پن» سیاست‌مدار راست‌گرای افراطی فرانسه روز یکشنبه بار دیگر رهبر حزب «اجتماع ملی» این کشور شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «فرانس ۲۴»، لو پن بدون هیچ دردسری و با ۹۸.۳۵ درصد آرای هم‌حزبی‌هایش، برای چهارمین بار رهبری دست راستی‌های فرانسه را بر عهده گرفت.

حزب اجتماع ملی فرانسه در انتخابات کم‌رونق اخیر حتی در یکی از مناطق سیزده گانه این کشور موفقیتی کسب نکرد.

اکنون لو پن با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، برای شکست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور باید جو مسموم حزب بدنامش را تعدیل کرده و به جریان اصلی در فرانسه نزدیک‌تر شود.

از سوی دیگر «جردن باردلا» ۲۵ ساله به عنوان معاون اول لو پن در حزب اجتماع ملی فرانسه انتخاب شد تا زمانی که این سیاست‌مدار ۵۲ ساله درگیر انتخابات ریاست جمهوری است، رهبری حزب را در دست بگیرد.

ماکرون پنج سال قبل در رقابت برای ورود به الیزه پیروزی پرشوری کسب کرد و فضای سیاسی این کشور را در روندی که به نظر یک آغاز سیاسی بود، متحول کرد، اما به مرور زمان ثابت شد که تبدیل وعده‌های یک کارزار انتخاباتی به یک حزب سیاسی عملگرا دشوار است و حزب میانه‌روی «آن مارش» به ریاست ماکرون در انتخابات سال ۲۰۱۹ اروپا دوم شد، در انتخابات محلی سال گذشته شکست سنگینی را متحمل شد و در انتخابات روز یکشنبه از کسب حتی یک منطقه عاجز ماند. 

این حزب که اولین بار بود در انتخابات منطقه‌ای شرکت می‌کرد زیرا در انتخابات دور قبل در سال ۲۰۱۵ اعلام موجودیت نکرده بود، ناتوان از ایجاد هر نوع پایگاه محلی یا منطقه‌ای، به سختی هفت درصد آرا را از آن خود کرد. این در حالی بود که چند وزیر کابینه ماکرون از انتخابات اعلام حمایت کرده بودند و خود وی در تور سراسری تبلیغاتی حضور یافت.

«جمهوری‌خواهان» بزرگترین حزب راست میانه در فرانسه و در درجه پایین‌تر حزب «سویالیست» که هر دو به دست ماکرون و حزبش در سال ۲۰۱۷ مغلوب شده بودند، به شکلی ظاهر شدند که این سوال را در ذهن بسیاری مطرح کردند که آیا بازطراحی نقشه سیاسی فرانسه متوقف شده است. 

نظرات بینندگان