arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت نداریم

سفارت آمریکا در پیام توییتری نوشت: طبق دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ما به حضور پررنگ دیپلماتیک خود در کابل ادامه خواهیم داد تا طیف وسیعی از کارها را با دولت و مردم افغانستان انجام دهیم. هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت نداریم. این سفارت افزوده است، سفارت ایالات متحده دائماً در حال برنامه ریزی برای موارد احتمالی و چگونگی کاهش خطرات برای برنامه‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد: سفارت در کابل باز است و همچنان باز خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت آمریکا در پیام توییتری نوشت: طبق دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ما به حضور پررنگ دیپلماتیک خود در کابل ادامه خواهیم داد تا طیف وسیعی از کارها را با دولت و مردم افغانستان انجام دهیم. هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت نداریم.

این سفارت افزوده است، سفارت ایالات متحده دائماً در حال برنامه ریزی برای موارد احتمالی و چگونگی کاهش خطرات برای برنامه‌هاست. ما از چالش‌های امنیتی برای فعالیت در افغانستان آگاه هستیم و حضور خود را در صورت لزوم برای رفع این چالش‌ها تنظیم خواهیم کرد.

در ادامه پیام سفارت آمریکا آمده است: اطمینان داریم می‌توانیم کار خود را به روشی ایمن و به نفع افغانستان و روابط دو جانبه انجام دهیم. مشابه تمام مأموریت‌های ما در خارج از کشور، سفارت برای حفاظت ایمن از پرسنل، امکانات و برنامه‌های امنیتی خوبی ایجاد کرده است.

در آخر پیام توییتری، این سفارت افزوده است، همانطور که بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه گفتند، به رغم اینکه حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان می‌یابد، سفارت ایالات متحده برنامه‌های کمک‌های دیپلماتیک، بشردوستانه و امنیتی‌ این کشور را در افغانستان ادامه خواهد داد. مشارکت پایدار!

پیش از در گزارش‌هایی آمده بود، آمریکا پس از خروج نیروهای نظامی‌اش از افغانستان، شمار دیپلمات‌هایش را نیز در این کشور کاهش می‌دهد.

نظرات بینندگان