arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

لاریجانی: وزیر ارشاد به تذکرات ناصحانه ‌آیت‌الله وحید خراسانی توجه جدي كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تذکرات ناصحانه ‌آیت‌الله وحید خراسانی در مورد توزیع کتاب‌ها توجه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و فرا رسیدن روز زن اظهار داشت: درباره شخصیت حضرت زهرا سخن گفتن بسیار سخت است. او بانویی است که مناقبش محیرالعقول است و اینکه نور آن وجود مقدس قبل از آفرینش زینت بخش آفرینش بوده است.

وی ادامه داد: انبیا به نام او متوسل شده‌اند و اینکه نام او را پروردگار برگزیده است و خداوند دشمنان او را دشمن و دوستان او را دوست می‌دارد.

وی تصریح کرد: در کشور ما روز ولادت حضرت فاطمه را نماد مادران و زنان قرار دادند، که این امر نشانگر انتخاب راه استقرار فکری و فرهنگی جامعه است.

وی تاکید کرد: در روزگاری که ارزش‌ها دچار غربت شده‌اند و به جای آزادی معنوی و صراط ولایت بی‌پروایی و بی‌مرامی تحت عنوان فمنیسم اساس خانواده و مدل زیست بسامان انسانی را تحت تاثیر قرار داده است، جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع را بر اساس مدل پیشروی اسلامی بنیان نهاد.

لاریجانی ادامه داد: روابط خانوادگی در نظام اسلامی بر خلاف تصور فمنیسم یک علقه شراکتی بر اساس منافع نیست بلکه بنیانی مقدس دارد.

وی افزود: مرد و زن در راه استواری خانواده از بسیاری از خواسته‌ها گذشت می‌کنند تا محیط خانواده آرام، استوار و پراحترام باشد.

رییس مجلس اظهار داشت: قانون خانواده که در مجلس به تصویب رسید قصد پشتیبانی از چنین فکری دارد گرچه رکن استواری خانواده در نظام اسلامی قانون معنوی است نه قانون مدنی، اما قانون مدنی باید پشتیبان ویژگی‌های قانون معنوی خانواده باشد، همچنین حضور زنان در اجتماع پس از انقلاب اسلامی بر مبنای سلوک اعتدالی اسلامی شکل گرفت که ریشه‌های آن در کاوش‌های نظری استاد شهید مطهری در سال‌های قبل از انقلاب ظهور یافت.

وی با بیان این مطلب که امروز حضور بانوان در دانشگاه‌ها بیش از نصف دانشجویان است، افزود: در مراکز پژوهشی، دبیرستان‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات و سایر بخش‌ها نقش زنان غیرقابل انکار است.این حضور نه ارتباطی به مدل از هم گسیخته غربی دارد و نه محرومیت و پرده نشینی. بلکه نقش آفرینی زنان در جامعه با مقتضیات احترام برانگیز معنوی و عفیفانه است که رعایت حجاب اسلامی از مقتضیات کانونی این مدل حضور بانوان در اجتماع است.

رییس مجلس هشتم گفت: گرچه در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی برخی شخصیت‌های سیاسی که اهلیت فرهنگی لازم را ندارند، در زمینه اهمیت و وجوب حجاب‌گاه سخنان سهل‌انگارانه‌ای زده‌اند که خود حکایت‌گر عدم توجه به ظرفیت کانونی این عنصر است اما تحلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی یک حرکت فرهنگی و سیاسی گسترده‌تری را نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن شده است تا از طریق امکانات متنوع از جمله رسانه‌ها این مدل حضور عفیفانه زنان در جامعه را با شکست مواجه کند.

وی اضافه کرد: در اینجا هم سیاست‌ مداران، هم قانونگذاران، هم روحانیون و هم عموم مردم باید وظیفه خود را بشناسند و بدانند راه فاطمی در برگزیدن این مدل زیستن عفیفانه بانوان است نه اقتباس‌های بدلی از روش‌های منسوخ و پرمشکل غرب.

وی در پایان گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم به تذکرات ناصحانه ‌آیت‌الله وحید خراسانی در مورد توزیع کتاب‌ها توجه جدی کنند و همچنین میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی که با میلاد دخت رسول الله قرین گشته است را به همه نمایندگان و مردم عزیز تبریک می‌گویم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
moied
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
4
0
حالا گیر دادید به وزارت ارشاد؟
نظرات بینندگان