arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

توضیح فرمانده ناجا درباره جمع آوری قليان‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه تاكنون دستوري در مورد برخورد با قليان به ناجا داده نشده است، گفت: اتفاق خوبي نيست كه هر سازماني كم‌كاري و مشكلات خود را به گردن پليس بيندازد.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد برنامه پليس براي برخورد و جمع‌آوري قليان‌ها گفت: هر صنفي تابع نظام صنفي مربوطه است و اصناف بايد نظارت داشته باشند.

وي با بيان اينكه در بحث برخورد با دخانيات وزارت بهداشت ماموريت دارد، گفت: نظارت در اين بخش برعهده وزارت بهداشت و صنف مربوطه است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه در اين گونه موارد اگر تذكر و اخطار صنفي موثر واقع نشد طبيعا پليس وارد مي‌شود، اما فعلا دستوري در مورد برخورد با قليان به ناجا داده نشده است.

وي درباره ارائه سرويس قليان به افراد زير 18 سال در برخي از سفره‌خانه‌ها كه مطابق قانون ممنوع است، گفت: قراردادن قليان در دايره جرايم، كار سختي است، اينكه قليان را با حشيش هروئين و... ملحق و ممنوع كنيم، كار سخت و نشدني است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه از نظر مقررات صنفي نيز بايد جلوي ترويج قليان و دخانيات را گرفت، گفت: مصرف قليان را بايد در اماكن عمومي و غذاخوري‌ها ممنوع كرد و به نظرم اين كار بايد صورت گيرد و اين كار نياز به مداخله پليس ندارد.

وي با اشاره به اقدامات صنفي موثر در برخورد با سفره‌خانه‌هاي متخلف به ايسنا گفت: اگرصنف مربوطه اخطار دهد، فعاليت اين‌گونه واحدها را ممنوع و جواز آنها را باطل و صنف مربوطه را برابر اختيارات جريمه كند اين نياز به ورود پليس ندارد.

احمدي‌مقدم افزود: اين اتفاق خوبي نيست كه هر سازماني كم‌كاري و مشكلات خود را به گردن ناجا بيندازد و پليس هم صحيح نيست در هر حوزه‌اي مداخله كند.
نظرات بینندگان