arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

ایران در یک قدمی فینال جام جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تيم ايران در سومين ديدار خود در جام جهاني كشتي آزاد تيم ژاپن را با نتيجه 5 بر 2 شكست داد و در آستانه رسيدن به فينال جام جهاني قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در دور سوم از گروه B جام جهاني كشتي آزاد، تيم ملي ايران با نتيجه 5 بر 2 ژاپن را شكست داد تا صاحب سومين برد متوالي شود. محمد حسين سلطاني، مصطفي حسين خاني، احسان اميني و عباس طحان كشتي‌گيران پيروز ايران در اين مسابقه بودند اما مهدي تقوي و بهنام احسان پور شكست خوردند ضمن اين كه ژاپن در 120 كيلو كشتي گير نداشت.

در مسابقه وزن 55 كيلوگرم كادر فني تيم ملي پس از حضور حسن رحيمي در دور اول و دوم، به محمد حسين سلطاني فرصت داد كه سلطاني در دو تايم 10 بر 4 (4-0 و 6-4) ياسوهيرو اينابا را مغلوب كرد تا پاسخ اعتماد رسول خادم را بدهد.

اما در وزن 60 كيلوگرم نيز پس از حضور مسعود اسماعيل پور در دورهاي اول و دوم كه توانست در هر دو مسابقه حريفانش را مغلوب كند، بهنام احسان پور به مصاف كنيچي يوموتو رفت كه در دو تايم 2 بر يك (1-0 و 1-1) مغلوب شد.

همچنين در وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي در سه تايم (0-1، 2-0 و 0-1) به تاتسوهيرو يونميتسو باخت. تقوي در فينال مسابقات جهاني 2011 اين حريف ژاپني را برده بود اما در فينال بازيهاي آسيايي گوانگ جو مغلوب حريف چشم بادامي اش شده بود. ژاپني ها با اين برد 2 - 1 پيش افتادند.

در وزن 74 كيلوگرم مصطفي حسين خاني جايگزين صادق گودرزي شد كه در تايم اول كشتي او با سوسوكه تاكاتاني به كلينچ كشيده شد كه حريف ژاپني توانست از اين موقعيت استفاده كند و تايم اول را به سود خود به پايان رساند. در تايم دوم حسين خاني با نتيجه يك بر صفر بر تاكاتاني غلبه كرد تا كار به تايم سوم بكشد. در تايم سوم كشتي باز هم به كلينچ كشيده شد كه گوي به نام حسين خاني درآمد كه توانست از حريفش يك امتياز كسب كند و در نهايت با نتيجه دو بر يك به پيروزي برسد.

در وزن 84 كيلوگرم نيز كادر فني نسبت به دو دور قبلي تغييري در تركيب تيم داد و احسان اميني را به جاي احسان لشگري به روي تشك فرستاد كه اميني در تايم اول با نتيجه سه بر صفر آتسوشي ماتسوموتو را مغلوب كرد. در تايم دوم نيز اميني با نتيجه پنج بر صفر حريف ژاپني را شكست داد و برنده شد. با اين پيروزي برد تيمي ايران مقابل ژاپن قطعي شد.

در كشتي وزن 96 كيلوگرم عباس طحان در دو تايم (1-0 و 2-0) تاكاشي ياماگوچي را برد.

با توجه به اين كه ژاپني ها در 120 كيلوگرم كشتي گير نداشتند پيروزي 5-2 براي ايران به ثبت رسيد.

تيم ملي كشتي آزاد ايران در آخرين مسابقه مرحله مقدماتي برابر آمريكا قرار مي گيرد كه در صورت پيروزي، به فينال جام جهاني مي رسد.
نظرات بینندگان