arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

انتشار کلیپ قمه کشی دختر نوجوان در اصفهان / دادستان: دستور شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت برای خاطیان کلیپ صادر شده

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در واکنش به انتشار کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد دختر نوجوان اصفهانی ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در واکنش به انتشار کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد دختر نوجوان اصفهانی ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تاکید کرد.

علی اصفهانی در واکنش به انتشار کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد دختر نوجوان اصفهانی اظهار داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی در غفلت خانواده‌ها و نهادهای متولی فرهنگی به صورت جدی نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تاکید کرد.

وی در عین حال از خانواده‌ها نیز خواست تا به این نکته مهم نیز توجه کنند که عواقب ناشی از عدم نظارت و تقلید برخی حرکات یا دسترسی به سلاح سرد می‌تواند جبران ناپذیر باشد و خشونت و حتی قتل را به کانون خانواده‌ها بکشاند.

روز گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن چند دختر نوجوان در اصفهان اقدام رفتارهای پرخاشگرانه می‌کردند.

، طبق ماده ۲۰۳ قانون مجازات اسلامی، در جرایمی که مجازات قانونی آن‌ها سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد و یا تعزیر درجه چهار و بالاتر است و همچنین در جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی که میزان دیه آن‌ها ثلث دیه کامل مجنی علیه یا بیش از آن است، بازپرس مکلف است در حین انجام تحقیقات دستور تشکیل پرونده شخصیت را به واحد مددکاری اجتماعی صادر کند. این پرونده که به صورت مجزا از پرونده عمل مجرمانه تشکیل می‌شود، حاوی گزارش مددکار اجتماعی در خصوص وضعیت مادی و گزارش پزشکی و روان‌پزشکی خواهد بود.

همچنین طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، در جرایم تعزیزی درجه پنج و شش، تشکیل پرونده شخصیت در مورد اطفال و نوجوانان توسط دادسرا یا دادگاه اطفال و نوجوانان الزامی است.

نظرات بینندگان