arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

محسنی اژه‌ای: مشکل دستگیری‌های بدون اطلاع خانواده افراد باید حل شود

رئیس قوه قضاییه یکی از مشکلات را دستگیری یک فرد بدون اطلاع به خانواده وی عنوان کرد و گفت که شاید چند ساعت بازداشت یک فرد برای ما عادی باشد، اما حتما بی اطلاعی خانواده او، برای اطرافیانش نگرانی ایجاد می‌کند که این مسئله باید برطرف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس قوه قضاییه به رئیس حوزه ریاست دستگاه قضا ماموریت داد که با همکاری نماینده دستگاه قضا در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازوکارهای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را پیشنهاد دهد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از انتصابش به ریاست دستگاه قضاء که صبح امروز دوشنبه (۲۱ تیر) برگزار شد، از مقام معظم رهبری به خاطر عنایتی که به قوه قضاییه داشته و دارند و اعتماد و حسن ظنّ ایشان نسبت به خود، تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از انتصابش به ریاست دستگاه قضاء که صبح امروز دوشنبه (۲۱ تیر) برگزار شد، از مقام معظم رهبری به خاطر عنایتی که به قوه قضاییه داشته و دارند و اعتماد و حسن ظنّ ایشان نسبت به خود، تشکر کرد.

رئیس قوه قضاییه به بازرسی ویژه ماموریت داد که ظرف حداکثر سه هفته با همکاری دادستان انتظامی قضات و دیگر بخش‌ها از جمله سازمان زندان‌ها، سازمان ثبت و بازرسی کل کشور، مشکلات مراجعین به دستگاه قضا را احصاء و همراه با راه حل و زمانبندی مشخص برای اقدام لازم ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این زمینه به ذکر دو نمونه از مشکلات مردم پرداخت و گفت: یکی از مشکلات این است که برخی از مردم نمی‌دانند وقتی مشکل قضایی دارند باید به کجا مراجعه کنند و وقتی مراجعه می‌کنند نیز با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات را دستگیری یک فرد بدون اطلاع به خانواده وی عنوان کرد و گفت که شاید چند ساعت بازداشت یک فرد برای ما عادی باشد، اما حتما بی اطلاعی خانواده او، برای اطرافیانش نگرانی ایجاد می‌کند که این مسئله باید برطرف شود.

نظرات بینندگان