arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

بهترین نمایندگی پی ال سی و ابزارهای اتوماسیون صنعتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پی ال سی یا همان PLC: Programmable Logic Controller به مفهوم یک کنترل کننده ی منطقی است که در عین حال قابل برنامه ریزی هم هست.

از پی ال سی ها در مدارهای فرمان استفاده می شود و مزیت هایی را برای مدار مورد نظر فراهم می آورد که در قسمت های بعدی به آن خواهیم پرداخت. یکی از معروف ترین برندهای پی ال سی را می توان پی ال سی زیمنس به شمار آورد.

 با توجه به این که نمونه های فیک پی ال سی زیمنس در بازار زیاد است بهتر است که حتما آن را از  نمایندگی های مجاز خریداری کنیم.

در صورتی که به دنبال بهترین نمایندگی پی ال سی و ابزارهای اتوماسیون صنعتی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات هیراد کنترل است.

شما می توانید با مراجعه به سایت آنها به آدرس HIRADCONTROL.IR در مورد این شرکت و خدمات و ابزارها و قطعه هایی که ارائه می دهند اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مشاوران این مجموعه همواره آماده ی ارائه ی مشاوره به مشتریان خود هستند. در ادامه کمی بیشتر در مورد پی ال سی زیمنس و  اتوماسیون صنعتی به صحبت خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

بهترین نمایندگی پی ال سی و ابزارهای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی

نقش پی ال سی زیمنس در مدارات اتوماسیون صنعتی چیست؟

بعد از اینکه ترانزیستورها وارد میدان شدند و در ادامه ی آن با پیشرفت هایی که در حوزه ی کامپیوترها و الکترونیک انجام گرفت مهندسین و متخصصان در این حوزه توانستند مدارهای سخت افزاری و پیچیده و شلوغ را به یک نرم افزار تبدیل کنند که به راحتی بتوان برای آن برنامه نوشت و آن را برای مقاصد و هدف های مختلف مورد استفاده قرار داد.

این مدارها کم کم کامل تر شده و حالت استاندارد تری به خود گرفتند و تحت عنوان پی ال سی مطرح شدند. پی ال سی ها را عموما به عنوان مغز متفکر هر سیستم می شناسند و با حضور آنها دیگر خبری از تابلو برق های قدیمی و مدارات انباشته از رله، تایمر، شمارنده، کنتاکتور و ... نیست.

مهمترین حسنی که یک پی ال سی در اختیار دارد چیزی نیست به غیر از امکان برنامه ریزی برای آن. یعنی می توان آن را برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار داد و با توجه به انعطاف پذیری بالای آن می توانیم از آن در جاهای مختلف و صنعت های گوناگون بهره ببریم.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده ی این قطعه برند زیمنس است. پی ال سی زیمنس از نظر سطح کیفی فوق العاده عمل کرده و از آن در صنعت های مختلف نظیر آسانسورها، دستگاه های بسته بندی و پکیجینگ، پله برقی ها و سایر مواردی از این دست بهره گرفته می شود.

در صورتی که دوست دارید انواع مختلف پی ال سی زیمنس را تهیه کنید و در جستجوی یک مرجع معتبر برای آن هستید پیشنهاد می کنیم از خدمات هیراد کنترل بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت  این مجموعه به آدرس HIRADCONTROL.IR مراجعه کنید و از مشاوران آن کمک بگیرید.

بهترین نمایندگی پی ال سی و ابزارهای اتوماسیون صنعتی

مزیت های استفاده از پی ال سی زیمنس در مدارهای فرمان چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی هم گفتیم پی ال سی های برند زیمنس یکی از بهترین ها در این زمینه هستند.

مهمترین مشخصه های کلی برای پی ال سی های این برند را می توان کارکرد آنها به صورت کاملا پیوسته و یکپارچه، امکان مقیاس پذیر بودن این پی ال سی ها، امکان استفاده ی خیلی ساده و بدون دردسر از این قطعه ها  و ... به شمار آورد.

قطعا استفاده از پی ال سی ها در مدارات فرمان دارای مزیت های بسیاری است که یک مدار می تواند از آن بهره مند شود.

در ادامه به برخی از مهمترین مزیت هایی که در اتوماسیون صنعتی برای پی ال سی زیمنس مطرح می شود و  این قطعه می تواند آنها را برای مدارات فرمان به ارمغان آورد، می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  1. کوچکتر شدن مدار فرمان موردنظر، چرا که حجم عظیمی از قطعه ها در یک قطعه ی کوچک که همان پی ال سی است جمع شده و مدار به طرز چشمگیری کاهش حجم دارد.
  2. کمتر شدن میزان مصرف برق و انرژی. این امر به این دلیل است که قطعه هایی نظیر رله، کنتاکتور و ... از مدار حذف شده و یا تعداد آن ها بسیار کمتر از حالت قبلی هستند.
  3. میزان خرابی هایی که ممکن است برای مدار به صورت مکانیکی اتفاق بیفتد هم به شدت کمتر می شود.
  4. کمتر شدن مدت زمانی که برای پیدا کردن عیب های مدار صرف می شود.

انواع پی ال سی های زیمنس

همانطور که گفتیم یکی از معتبرترین برندهای تولید پی ال سی ها را می توان برند زیمنس محسوب کرد. سه نمونه از پی ال سی زیمنس در زمره ی محبوب ترین ها و پرکاربردترین ها قرار می گیرند که عبارت هستند از:

  1. پی ال سی S7 400
  2. پی ال سی S7 300
  3. مینی پی ال سی LOGO

از جمله ویژگی هایی که برای این پی ال سی ها بر می شمارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رنج گسترده ای از سی پی یوهایی که با امکان پروسس بسیار زیاد ارائه می شوند
  2. در اختیار داشتن کارت های مربوط به شبکه و همچنین کارت های اف ام
  3. امکان دریافت تا محدوده ی 5000 خروجی و یا ورودی
  4. امکان اجرایی کردن کنترل روی این قطعه ها به بهترین شکل ممکن
  5. امکان قرار گرفتن و استفاده از نتورک هایی که به صورت هوشمند هستند مانند اترنت، مادباس (Modbus)، پروفی باس دی پی (Profibus- DP)، کن (CAN) و ...

با توجه به این ویژگی ها و سایر ویژگی های دیگری که برای این پی ال سی ها وجود دارد، سری اس هفت پی ال سی های برند زیمنس را می توانیم در زمره ی جامع ترین پی ال سی های ماژولار به شمار آوریم.

بهترین نمایندگی پی ال سی و ابزارهای اتوماسیون صنعتی

همچنین به طور کلی پی ال سی های طراحی و ساخته شده به وسیله ی این برند پس از سالها کار کردن توانسته اند خود را در زمینه ی اتوماسیون صنعتی به اثبات رسانده و خود را تحت عنوان یک کنترلر پرکاربرد و در عین حال پیشرفته مطرح سازند که می توان آنها را در جاهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

برای تهیه ی پی ال سی زیمنس می توانید از خدمات مجموعه ی هیراد کنترل استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آنها به ادرس HIRADCONTROL.IR مراجعه کنید.

 

نظرات بینندگان