arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

فعالیت جمعه بازار و رفتن به تفرجگاه‌ها در گنبدکاووس ممنوع شد

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که به سبب روند رو به رشد شیوع کرونا در این شهرستان، فعالیت بازار هفتگی (جمعه بازار)، بازارچه مرزی اینچه برون، تالارهای پذیرایی و رفتن به تفرجگاه‌های شهری و تالاب‌های بین‌المللی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که به سبب روند رو به رشد شیوع کرونا در این شهرستان، فعالیت بازار هفتگی (جمعه بازار)، بازارچه مرزی اینچه برون، تالارهای پذیرایی و رفتن به تفرجگاه‌های شهری و تالاب‌های بین‌المللی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

عبدالقدیر کریمی   اظهار داشت: علاوه بر محدودیت‌های ذکر شده، نمازجمعه این هفته در مصلی‌ها و مساجد اهل سنت و تشیع شهرستان گنبدکاووس نیز برگزار نخواهد شد.

وی بابیان اینکه محدودیت‌های اشاره شده به منظور حفظ سلامت عمومی مردم و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان اعمال می‌شود، افزود: درصورت استمرار روند صعودی شیوع کرونا در گنبدکاووس، محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی برای مشاغل گروه 2 و 3 و 4 از شنبه آینده با شدت بیشتری اعمال خواهد شد.

کریمی با یادآوری اینکه وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس از ۱۲ تیرماه جاری برای پنجمین بار قرمز شد، اضافه کرد: هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که از گروه‌های مختلف مردم تقاضا می‌شود بیش از پیش دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا بالاخص استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: متاسفانه موج جدید کرونا موسوم به دلتا که در استان گلستان و گنبدکاووس نیز مشاهده شده، بسیار خطرناک است و می‌طلبد تا خانواده‌ها و همه افراد جامعه برای حفظ سلامت خود شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تنها راه مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن تا انجام واکسیناسیون عمومی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که متاسفانه رعایت آن از سوی مردم و کسبه این شهرستان بسیار پایین آمده است.

فرهاد بدیعی افزود: عادی انگاری کرونا توسط مردم و اصناف گنبدکاووس سبب شده تا هم اینک روند شمار بیماران بستری در مراکز درمانی و نیز آمار مبتلایان سرپایی کرونا در این شهرستان، شیب تُند صعودی به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: اکنون بازارهای گنبدکاووس به سبب نردیکی به عید سعید قربان بسیار شلوغ است و شواهد نشان می‌دهد که برخلاف سال گذشته که خریدهای این عید بزرگ اسلامی محدود بود اکنون خریدها برای پذیرایی و دیدو بازدیدها انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک شامل ۲۹ رسته مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز خدمات عمومی و واحدهای تولید و توزیع کننده مواد لبنی و پروتئینی مجاز به فعالیت هستند.

همچنین طبق این دستورالعمل فعالیت مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی، ممنوع است.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین فعالیت مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است.

گنبدکاووس باحدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

ایرنا

نظرات بینندگان