arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

اينترنت؛ مهمترين منبع خبري در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناسان رسانه ها در فرانسه می گویند پس از تلویزیون ، اینترنت به مهمترین منبع خبری برای شهروندان تبدیل شده و حتی از رادیو و رسانه های مکتوب نیز پیشی گرفته است.
به گزارش انتخاب به نقل از فرانس24، بنوا تیولن کارشناس رسانه در فرانسه گفت مردم از تلویزیون از خبرهای عمده اطلاع می یابند اما برای پی بردن به جزییات خبرها و بحث درباره خبر از اینترنت استفاده می کنند. امروز نمی توان اینترنت را از تبلیغات انتخاباتی و نیز از خبر رسانی تفکیک کرد.
وی تفاوت انتخابات ریاست جمهوری سال دوهزار و هفت و دوهزار و دوازده را نقش اینترنت دانست و گفت در سال دو هزار و هفت نقش اینترنت کم رنگ تر بود و به وبلاگها محدود می شد برخی از نامزدها کمتر به اینترنت توجه می کردند. در سال دوهزار و دوازده با توجه به این که سی میلیون فرانسوی به عضویت فیس بوک درآمده اند و چندین میلیون عضو توئیتر هستند، واضح است که تغییرات در تبلیغات انتخاباتی مشهود بوده است. تبلیغات بدون رسانه های اجتماعی تفاوت عمده ای با تبلیغات با رسانه های اجتماعی دارد.
این درحالی است که یکی از خطرهای اینترنت، فریب خوردن رای دهندگان و افتادن در دام تبلیغات دروغین و فریبکارانه است. برخی از تبلیغات جنبه طنز پیدا می کنند و این گونه مباحث ممکن است بحثها را از مسیر اصلی خود خارج کند و به حاشیه بکشاند.
راههای جدید ارتباطی رای دهندگان را به بازیگران اصلی تبلیغات انتخاباتی تبدیل می کنند.
نظرات بینندگان