arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

پیدا شدن یک پسر ربوده شده پس از ۲۴ سال

جستجوی ۲۴ ساله یک خانواده چینی برای یافتن پسر ربوده شده، سرانجام نتیجه داد و آنان فرزند خود را یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جستجوی ۲۴ ساله یک خانواده چینی برای یافتن پسر ربوده شده، سرانجام نتیجه داد و آنان فرزند خود را یافتند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، ربوده شدن گوو زینژن ۲ ساله در شرق چین در سال ۱۹۹۷، جستجوی ناامیدکننده و ظاهراً بی پایانی در سرتاسر کشور توسط والدین وی را برانگیخت که فیلمسازان را بر آن داشت تا داستان زندگی او را نیز بسازند.

اما سرانجام این هفته، ۲۴ سال پس از ناپدید شدن او جستجو برای یافتن گوو به پایان رسید. پلیس در شهر لیائوچنگ، ​​استان شاندونگ، روز دوشنبه گفت آن‌ها این پسر  را پیدا کرده اند، که اکنون یک فرد بزرگسال است.   فیلم ویدئویی از دیدار روز یکشنبه این پسر و خانواده اش که توسط پلیس منتشر شد، خانواده را نشان می‌دهد که در حالی که اشک می‌ریختند، فریاد می‌زدند: "ما تو  را پیدا کردیم، دوباره برگشتی".

پلیس گفت که آن‌ها دو نفر را که به آدم ربایی و قاچاق گوو اعتراف کردند را نیز  دستگیر کردند. پدر و مادر این کودک در سال ۱۹۹۷ به پلیس گفتند که گوو در نزدیکی خانه  توسط زنی ناآشنا ربوده شده است. مقامات گفتند که خون، نمونه‌های DNA و سایر شواهد را جمع آوری کردند، اما با داشتن فناوری محدود در آن زمان، پرونده همچنان حل نشده باقی ماند.

این پرونده هرگز بسته نشده بود و پلیس می‌گوید که تحقیقات را در طول ۲۴ سال ادامه داده است.

پیدا شدن یک پسر ربوده شده

پدر گو، شین ژن، گوا گانگتانگ نیز هرگز دست از جستجو نکشید. به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، پس از ناپدید شدن پسرش، وی در سراسر چین شروع به جستجو  کرد و تقریباً در تمام استان‌های کشور پهناور چین با موتور گشت زنی کرد و ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر (۳۱۰، ۶۸۵ مایل) را طی کرد.

وی تمام پس انداز‌های خود را به کار برد و بدهی‌های سرسام آوری را تحمل کرد و در سفر طولانی خود،   ۱۰ موتورسیکلت سوزاند، اگرچه وی موفق به یافتن فرزندش نشد، اما موفق شد به بیش از ۱۰۰ کودک ربوده شده کمک کند و آن‌ها را به خانواده خود برساند.

امسال مقامات پلیس، با استفاده از آخرین فناوری شامل تجزیه و تحلیل DNA و مقایسه ویژگی‌های صورت، یک تطابق بالقوه در هنان پیدا کرد  و هنگامی که مأموران مرد را ردیابی کردند، آزمایش DNA تایید کرد که گوو شینژن مفقود شده، پیدا شده است.

پلیس یک قاچاقچی کودک مظنون را که با نام  هو شناخته شده بود، بازداشت کرد و دوست دختر سابق وی نیز  که به نام تانگ شناخته می‌شود در این ماجرا مظنون دانست.   این دو پس از بازجویی اعتراف کردند و گفتند که تانگ در سال ۱۹۹۷ گو زین ژن را ربوده بود. او سپس با هو ملاقات کرد و آن زمان با اتوبوس برگشتند و به هنان رفتند و در آنجا کودک را فروختند.

مدتهاست که آدم ربایی و قاچاق کودک در چین یک معضل گسترده است و بسیاری از والدین هرگز فرزندان گمشده خود را پیدا نمی‌کنند. فعالان و کارشناسان می‌گویند این مسئله با سیاست تک فرزندی چین که طی سال‌های اخیر رفع شده است، تشدید شد. در ماه می، دولت اعلام کرد که اجازه می‌دهد زوجین حداکثر سه فرزند داشته باشند. اما برای دهه‌ها، به دلیل سیاست سختگیرانه و جامعه مردسالار چین، آرزوی پسر داشتن برای زوجین امری عادی بود و در بازار سیاه پسران نوزاد قاچاق می‌شدند.


مشخص نیست که سالانه چه تعداد کودک در چین مفقود می‌شوند، گرچه تخمین‌ها تا ده هزار نفر می‌رسد. از ابتدای قرن، دولت تلاش‌های خود را برای مهار این مشکل افزایش داده است، از جمله راه اندازی یک پایگاه داده ملی DNA در سال ۲۰۰۹ و یک سیستم عامل آنلاین ضد قاچاق در سال ۲۰۱۶. این موارد به مقامات کمک کرده است تا بیش از ۴۷۰۰ کودک مفقود شده را در ۵ سال اخیر  ردیابی کننند.

نظرات بینندگان