arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

کنایه احمدی نژاد به هیلاری کلینتون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور حضرت زهرا (س) را انسان كامل، جلوه اسماء الهي و عصاره همه زيبايي‌هاي هستي عنوان كرد و گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان معيار، شاخص و الگو به همه بشريت تعلق دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه شنبه در جريان يکصدمين سفر استاني دولت و در همايش بانوي بصير، حضرت زهرا (س) را انسان كامل و در اوج كمال و قله شكوفايي استعدادهاي الهي توصيف و اظهار كرد: اگر پيامبر گرامي اسلام (ص) رحمت براي همه هستي و مدينه علم خداست، حضرت زهرا (س) در حقيقت ثمره و تجلي اين رحمت و علم است.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه «تمامي ويژگي‌هاي پيامبر به نوعي ديگر در وجود حضرت زهرا (س) متجلي است» اظهار كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) و انبياء الهي ظرف معرفي خدا براي انسان‌ها هستند چراکه اگر انسان کامل وجود نداشت ظرفي نيز براي معرفي خدا نبود و تمام جلوه‌هاي الهي در وجود نوراني حضرت زهرا(س) متجلي است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «حضرت زهرا(س) در برگيرنده عصاره و خلاصه همه رسالت پيامبران و عظمت آن‌ها بوده و اين هدايت ها از طريق او در عالم هستي جاري مي‌شود» گفت: حضرت زهرا(س) تنها الگو براي زنان در عالم نيست، چرا كه او انساني كامل بوده و انسان كامل که همه استعدادها در وجودش شكوفا شده، براي همه الگو و نمونه است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که «حضرت زهرا (س) تنها به مسلمانان تعلق نداشته بلکه همانگونه که حضرت مريم متعلق به تمام بشريت است او نيز به تمام بشريت تعلق دارد» خداوند حضرت زهرا(س) را به عنوان معيار، شاخص و الگو و همچنين نمونه‌اي از تمام زيبايي‌ها خلق کرده است؛ حضرت زهرا (س) نقطه‌اي نوراني است كه همه فيض عالم هستي از او منتشر مي‌شود.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «حضرت زهرا(س)، نقطه اتكاء روحي حضرت رسول اكرم(ص) و اميرالمومنين(ع) است» بيان كرد: ‌ميراث تمام انبياي الهي در اختيار حضرت زهرا (س) است چرا که زماني که انسان متعالي شده و به قله‌ها دست مي‌يابد، ديگر مرز و جغرافيا براي او اهميت نخواهد داشت؛ حضرت زهرا(س) الگو و شاخص است چرا كه محبت آن حضرت شاخص ايمان و صراط مستقيم الهي است.

رييس‌جمهور در بخش ديگر از سخنان خود با بيان اين‌كه «امروز مناقشات و درگيري‌هاي مختلف و سوالات بسياري در خصوص حقوق زنان در دنيا وجود دارد» گفت: سوالات بسياري درباره فعاليت‌هاي اجتماعي و جايگاه زن در خانواده و نقش زنان در جامعه و تربيت فرزندان وجود دارد که بايد به روشني به آن‌ها پاسخ داده شده و مشخص شود که آيا زن و مرد حقيقتاً در كنار هم و كامل كننده يکديگر هستند و يا با هم در تضاد به سر مي‌برند.

وي با اشاره به اين‌که «خداوند استعدادهاي الهي شدن را در وجود همه انسان‌ها نهاده و خمير مايه خلق عالم و انسان را لطف و رحمت قرار داده است» گفت: حرکت در مسير رسيدن به قله‌هاي كمال انساني تنها از طريق مهر و محبت امكان پذير است و اگر كسي مي‌خواهد به سعادت و کمال برسد بايد نسبت به ارزش‌هاي الهي،‌ محبت و عشق بورزد، چرا كه همه تحولات متعالي، كمال آفريني، ريشه در عشق و محبت داشته و شكوفايي همه استعدادهاي الهي در انسان در سايه محبت محقق خواهد شد.

رييس‌جمهور ريشه همه تحولات تاريخي که به تعالي انسان ختم شده را در عشق و محبت نسبت به انسان‌ها دانست و افزود: شکوفايي تمام استعدادهاي الهي ريشه در محبت دارد چراکه اگر عشق در زندگي انسان بميرد، عاقبتي بدتر از حيوانات درنده پيدا خواهد کرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به جايگاه مهم، تاثيرگذار و ارزشمند خانواده در جامعه، خاطرنشان کرد: خانواده کانون اصلي رشد و شکوفايي عشق و محبت بوده و اگر خانواده نباشد بنيان‌هاي جامعه متلاشي خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که «زن و مرد نه تنها در مقابل هم نبوده، بلكه مكمل يکديگر هستند» اظهار كرد: عده‌اي در دهه‌هاي اخير تلاش كردند تا اين نظم را برهم زده و نقش زنان که در واقع حركت به سمت قله‌هاي كمال است را به قدري تنزل داده و يا نقش‌هاي ظاهري براي او ساختند که متاسفانه هيچ شخصيتي براي زنان و مردان باقي نگذاشته و جايگاه خانواده را از بين برده‌اند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: نهايت رشد زنان در فرهنگ غرب وزير خارجه کشوري است که ثمره کار او کشتار مردم افغانستان، عراق و پاکستان و ايجاد جنايت و کينه‌ورزي بين انسان‌ها است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «عشق و محبت آسيب‌پذير بوده و حفاظت از اين وديعه الهي مأموريتي مهم به شمار مي‌رود» گفت: حيا سپر صيانت از حقيقت مهرباني است و هر کاري كه به مهرباني و رابطه عاشقانه بين زن و مرد در خانواده آسيب بزند، خطرناك است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌که «جوهر خلق عالم محبت و بهترين محل براي ترويج محبت، کانون خانواده است» اظهار اميدواري کرد که کانون خانواده‌هاي ايراني همواره سرشار از عشق و محبت باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
1
12
کجاش به هیلاری مربوط میشد؟
f
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
1
6
قسمت آخرش
نظرات بینندگان