arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

تشريح اقدامات 40 روزه در تامين اجتماعي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد نوشت: مديرعامل تامين اجتماعي در روز زن، گزارشي از عملكرد 40 روزه خود در اين صندوق را اعلام كرد. بر اساس اظهارات سعيد مرتضوي، اين صندوق تمام مطالبات خود از دولت را وصول كرده و تمام بدهي خود را به بخش‌هاي درماني مانند داروخانه‌ها پرداخت كرده است.

سعيد مرتضوي همچنين از استخدام نزديك به شش هزار نفر در تامين اجتماعي خبر داد كه براي كارمندان اين صندوق، خبر خوبي محسوب مي‌شود، زيرا آنها در سال‌هاي اخير از كمبود نيرو و اضافه‌كاري اجباري، گلايه‌هاي بسياري داشتند.

به گفته وي اخذ مجوز جهت استخدام 5777 نفر نيروي انساني كه 3013 نفر آن براي اجراي قانون ارتقاي بهره‌وري كاركنان باليني نظام سلامت و 2764 نفر براي تكميل كادر مورد نياز در دو بخش بيمه‌يي و درمان به جايگزيني نيروهاي خروجي و تامين نيروي مورد نياز واحدهاي آماده بهره‌برداري صورت‌گرفته و آگهي اوليه آن در جرايد كثيرالانتشار امروز به اطلاع عموم رسيده است و اطلاعات تكميلي آن نيز در هفته آينده از همين طريق به اطلاع خواهد رسيد.

مديرعامل تامين اجتماعي همچنين با اشاره به بها دادن اين صندوق به بخش درمان اعلام كرد بيمارستان ميلاد را بدل به قطب درمان فوق‌تخصصي در كشور خواهد كرد. وي گفت: «مجوز پيوند كبد، كليه و مغز استخوان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي اين بيمارستان گرفته شده و به جرات مي‌توان گفت اخذ اين مجوزها از ديرباز جزو آرزوهاي صندوق تامين ‌اجتماعي بوده است.» او همچنين اعلام كرد بيمارستان لبافي‌نژاد را به وزارت بهداشت نمي‌دهد. به گفته وي «منتفي كردن انتقال بيمارستان شهيد دكتر لبافي‌نژاد به وزارت بهداشت» از عملكردهاي شاخص اوست و تمهيدات لازم براي ابقاي اين بيمارستان مهم و ممتاز در صندوق تامين ‌اجتماعي كشور انجام شده است. پرداخت كارانه معوق كاركنان بخش بيمه‌يي و درمان غيرمستقيم سراسر كشور، انعقاد تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به منظور حذف شرط شبانه‌روزي بودن مراكز درماني سرپايي براي صدور پروانه بهره‌برداري و كسب مجوز به كارگيري پزشك متخصص طرحي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين پذيرش پزشك عمومي به عنوان مسوول فني بخش‌هاي راديولوژي مراكز سرپايي و بيمارستان‌هاي منتخب صندوق تامين‌اجتماعي، انعقاد تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشكي به منظور راه‌اندازي پژوهشكده سلامت و تامين‌اجتماعي با استفاده از حداكثر ظرفيت‌ طرفين در زمينه توليد و به كارگيري دانش و انعقاد تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي بهره‌گيري از توانمندي و قابليت‌هاي موجود طرفين به منظور گسترش خوشه‌هاي علمي، فناوري و ايجاد جريان ارزش دانشي و هدايت منابع در تحول و ارتقاي خدمات تامين ‌اجتماعي از ديگر اقداماتي بود كه مدير عامل صندوق تامين ‌اجتماعي به آن اشاره كرد.

او همچنين خبر داد در طول چله‌نشيني اخير خود در تامين اجتماعي توانسته مسائل مربوط به 62 هزار ميليارد ريال ماليات موضوع مطالبات سازمان امور مالياتي به حساب صندوق تامين ‌اجتماعي و اعاده اجراييه اين موضوع را حل و فصل كند. مرتضوي همچنين گفته شستاي نوين تشكيل مي‌شود. به گفته وي، تدوين و ارائه طرح تشكيل يك شركت جديد به نام شركت سرمايه‌گذاري تامين ‌اجتماعي نوين (شستان) جهت اداره امور سهام شركت‌هاي جديدي كه به موجب مصوبه اخير دولت به صندوق تامين ‌اجتماعي واگذار شد به هيات امناي سازمان تامين‌اجتماعي جهت سير مراحل تصويب به منظور اداره 21شركت و بانك تقديم شده است. بنا بر اظهارات اخير وي، فعاليت اين شركت در سه هلدينگ صنايع نفت و گاز، هلدينگ صنايع فلزي و مواد و هلدينگ بانك و بيمه پيش‌بيني شده است.

مرتضوي در توضيح اين اقدام خود مي‌گويد: «كارشناسان معتقدند با شروع فعاليت شستان و كسب درآمد 21 شركت مذكور، صندوق تامين اجتماعي قادر خواهد بود به حقوق و مزاياي بازنشستگان و مستمري‌بگيران سراسر كشور مبلغ قابل توجهي اضافه كند كه اميدواريم هر چه زودتر با تصويب هيات امناي سازمان تامين اجتماعي اين امر مهم محقق شود.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
3
ولی خداییش راست گفته! برای تحبیب قلوب کارستان کرد در سازمان! ولی اینها اصل قضیه را که غیرقانونی بودن انتصابش است نفی نمیکند.
محمد جواد الهی اصل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
1
2
آقای مرتضوی با سلام لطفا تکلیف افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را مشخص کنید با وجود گذشت دو ماه از سال هنوز فرد تصمیم گیرنده در مورد افزایش حقوق قشر محرم مستمری بگیران مشخص نشده است
نظرات بینندگان