arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۶ تیر ۱۳۷۷: سفیر گفت بعضى از دوستان خوب ايران در عربستان، نگران اختلافات و مسايل داخلى‌اند

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌هاى خارجى، تصويب ناقص پيشنهاد اقتصادى دولت روسيه در پارلمان مشكل‌آفرين شده، زيرا صندوق بين‌الملل، پول دادن وام‌هاى خود را مشروط به تصويب آن پيشنهادها كرده است. آقاى [بوریس] يلتسين، [رییس‌جمهور روسیه]، تهديد كرده كه آنها را با فرمان‌هاى خاص اجرا مى‌كند. وضع بد اقتصادى روسيه، اين‌كشور بزرگ را ملعبه دست آمريكا كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

تا ساعت یازده و نیم، در منزل براى خطبه‌هاى جمعه، در مورد خلقت كائنات و وضع فلسطين مطالعه مى‌كردم. براى اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌اى در اعجاز علمى قرآن و خطبه‌اي در مسايل روز ايرادكردم.

عصر آقاى [محمدرضا] نورى [شاهرودی]، سفيرمان در عربستان سعودی آمد. گزارشى از پيشرفت همكارى‌ها بعد از سفر من و اجراى قرارها داد و گفت، بعضى از دوستان خوب ايران در عربستان، نگران اختلافات و مسايل داخلى‌اند و آنها كه به ايران مى‌آيند، تحت تأثير پيشرفت‌هاى ايران در دوران انقلاب و سازندگى قرار مى‌گيرند.

ظهر، جمعى از بچه‌ها بودند و على اخوى زاده، از ركود صنايع و نگرانى صنعتگران از آينده گفت. بخشي از تاريخ حكومت آل‌بويه را مطالعه كردم. فاطى آمد. كيفيت امتحان فوق ليسانس و دفاع از پایان‌نامه خودش را تعريف كرد. شب، طوفان و كمى باران داشتيم؛ مثل ديشب.
 
در گزارش‌هاى خارجى، تصويب ناقص پيشنهاد اقتصادى دولت روسيه در پارلمان مشكل‌آفرين شده، زيرا صندوق بين‌الملل، پول دادن وام‌هاى خود را مشروط به تصويب آن پيشنهادها كرده است. آقاى [بوریس] يلتسين، [رییس‌جمهور روسیه]، تهديد كرده كه آنها را با فرمان‌هاى خاص اجرا مى‌كند. وضع بد اقتصادى روسيه، اين‌كشور بزرگ را ملعبه دست آمريكا كرده است.

نظرات بینندگان