arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

اتومبيل تخم مرغى، بدون چرخ حرکت مى کند و بدون بال مى پرد! + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت معروف فولکس واگن يک نمونه اتومبيل خود را به معرض ديد علاقه مندان گذاشت که شکل تخم مرغ دارد. اين اتومبيل، بدون آنکه چرخ داشته باشد، مسيرهاى مختلف را مى پيمايد و بدون داشتن بال پرواز مى کند. اين "چرخبال" بدون چرخ و بال، در واقع اتومبيل شيکى است که در خيابان مى توان با آن "پز" داد.

به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، يک نوار ويديويى که بر روى اينترنت منتشر شده است، يک زن و شوهر را در درون اين اتومبيل که بى شباهت به بشقاب پرنده نيست، نشان مى دهد. اين اتومبيل که قرار است توليد و به خريداران ارايه شود، تنها گنجايش دو نفر را دارد.

اما مشکل ديگرى که بجز گنجايش، رواج چنين ماشينى را ممکن است مانع شود، نياز آن به شبکه اى از راههاى "الکترومغناطيسى" است که قرار است اين اتومبيل در ارتفاع دو يا سه فوتى آن به حرکت يا "پرواز" درآيد.

فيلم منتشر شده، نشان مى دهد که زوج مذکور با اتومبيل شفاف خود در خيابانها گردش مى کنند و به نوشته روزنامه بريتانيايى ديلى ميل، تعجب و علاقه مندى همگان از رهگذران گرفته تا ساکنان ساختمانهاى اطراف و بويژه کودکان را بر مى انگيزند.

راننده با صفحه کليدى که در کنار دستش مى باشد، کنترل اتومبيل مذکور را اختيار دارد. او مى توان موسيقى پخش شونده در کابين را تغيير دهد تا همزمان بدنه اتومبيل را رنگ به رنگ کند.

جالب است که اين خودرو به محض نزديک شدن به چيزى که خطر تصادف برايش به وجود مى آورد ميخکوب مى شود يا به اصطلاح ترمز ميخى مى گيرد.

گفتنى است که شرکت سازنده، اين نمونه را در چارچوب پروژه اى ارايه کرده است که سال گذشته در چين تحت عنوان "اتومبيل هاى آينده همه پسند" مطرح شد.

وبگاه اين پروژه 33 ميليون بازديد کننده داشته است و حدود 120 هزار نفر افکار خود را جهت توليد اتومبيل هايى با ويژگى هاى عالى در اين سايت ثبت کرده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
12
28
این چرت و پرتها را از کجایتان در می آورید؟! ایرانی با هوش! تخم مرغ کجا بوده، این شبیه تایر و کاملا مدور است. خوب شد خبر را فارسی نوشتید والا مسخره ی عالم می شدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
ایرانی ...! خبر به نقل از العربیه است . دقت کن بعد حرف بزن . نمی میری که ؟
نظرات بینندگان