arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۰

روحانی: اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، قبل از عید نوروز تحریم‌ها را برداشته بودیم

رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح ملی عظیم انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی منطقه مکران با بیان اینکه درمورد تحریم اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، قبل از عید نوروز تحریم را برداشته بودیم، گفت: دولت به همه وظایف خود در زمینه تحریم عمل کرده است و در گزارش اخیر وزیر امور خارجه کاملا روشن است که به چه توفیقاتی دست یافتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آغاز صادرات نفت از منطقه مکران را مهمترین و با اهمیت ترین طرح ملی افتتاح شده در دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: امروز افتتاح این طرح با عظمت و ملی پاسخ بسیار قوی و محکمی در برابر توطئه گران، آمریکا و همه کسانی است که به ناپایدار بودن آینده ایران می اندیشند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نفت و آغاز بهره برداری رسمی از طرح صادرات نفت خام از منطقه مکران با خط لوله گوره به جاسک، در هشتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، گفت: صادرات نفت و نقل و انتقال بانکی پول، دو میدان اصلی جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران بود.

روحانی افزود: تصور آمریکایی ها این بود که با مختل کردن صنعت نفت و جلوگیری از صادرات نفت ایران و همچنین ایجاد مانع در مسیر نقل و انتقال پول، ایران نخواهد توانست برای تامین نیازمندی های خود ارز لازم را بدست آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز بانک مرکزی بیش از 5 میلیارد دلار ارز برای کالاهای ضروری و دارو تامین کرده است، گفت: اگر کشور ارز نداشته باشد چگونه خواهد توانست کالاهای ضروری و اساسی ، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را تامین کند.

روحانی با بیان اینکه نزدیک به 500 میلیون دلار برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص داده ایم و با افزایش واردات واکسن, عملیات واکسیناسیون سرعت گرفته است و تا پایان این دولت جامعه هدف تعیین شده واکسینه خواهند شد، گفت:دولت در هر دو زمینه کرونا و تحریم به مسئولیت و قول خود عمل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه درمورد تحریم اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، قبل از عید نوروز تحریم را برداشته بودیم، گفت: دولت به همه وظایف خود در زمینه تحریم عمل کرده است و در گزارش اخیر وزیر امور خارجه کاملا روشن است که به چه توفیقاتی دست یافتیم.

نظرات بینندگان