arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا: واکسن می‌تواند آنتی بادی تولید شده از ابتلا به کرونا را تا چندین برابر افزایش دهد

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری کرونا  اظهار کرد: ایمنی حاصل از واکسن می‌تواند ایمنی حاصل از ابتلا به کرونا و آنتی بادی تولید شده در بدن را تا چندین برابر افزایش دهد. وی افزود: احتمال دارد بعضی از افراد به دلیل تماس با بیماران کرونایی، ناقل شوند و پس از بهبودی، وقتی برای انجام واکسیناسیون اقدام می‌کنند متوجه شوند که میزان آنتی بادی بدنشان بسیار بالاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ایمنی حاصل از واکسن می‌تواند ایمنی حاصل از ابتلا به کرونا و آنتی بادی تولید شده در بدن را تا چندین برابر افزایش دهد.

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری کرونا  اظهار کرد: طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط یک تیم تحقیقاتی در نیویورک، ایمنی و آنتی بادی بدن کسانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند بیشتر از افرادی است که قبلاً به کرونا مبتلا شده اند، طبق این تحقیقات افرادی که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند نسبت به افرادی که قبلا به این ویروس مبتلا شده اند از نظر سیستم ایمنی قوی تر هستند.

او افزود: ایمنی در مقابل کرونا پایدار نیست و ممکن است فرد پس از ابتلا به آن آنتی بادی کاملی در بدنش ایجاد شود، اما پس از چند ماه، میزان ایمنی بدنش کاهش پیدا کند و مجددا به کرونا مبتلا شود. در حال حاضر بیشترین ایمنی در بدن افرادی وجود دارد که به کرونا مبتلا شده اند و بهبود پیدا کرده اند و در حال حاضر نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: احتمال دارد بعضی از افراد به دلیل تماس با بیماران کرونایی، ناقل شوند و پس از بهبودی، وقتی برای انجام واکسیناسیون اقدام می‌کنند متوجه شوند که میزان آنتی بادی بدنشان بسیار بالاست.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: ایمنی حاصل از واکسن می‌تواند ایمنی حاصل از ابتلا به کرونا و آنتی بادی تولید شده در بدن را تا چندین برابر افزایش دهد. در حال حاضر بهترین گزینه برای افزایش ایمنی و آنتی بادی در بدن، انجام کامل واکسیناسیون است و افراد نباید صرفا به آنتی بادی ایجاد شده حاصل از ابتلا به کرونا اکتفا کنند.

نظرات بینندگان