arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲ مرداد ۱۴۰۰ / رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها / کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر

در مناطقی از مازندران، گلستان، سمنان، آذربایجان غربی، فارس، هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: در مناطقی از مازندران، گلستان، سمنان، آذربایجان غربی، فارس، هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه و سه شنبه در اغلب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها دوشنبه در اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک با احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

روز شنبه و یکشنبه دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش خواهد داشت و دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود.

طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

نظرات بینندگان