arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

طالبان: قبل از آتش‌بس باید درباره دولت جدید توافق شود

یک عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان اعلام کرد که قبل از پذیرش آتش‌بس توسط این گروه باید درباره دولت جدیدی که مورد قبول همه طرف‌ها در افغانستان باشد توافق شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان اعلام کرد که قبل از پذیرش آتش‌بس توسط این گروه باید درباره دولت جدیدی که مورد قبول همه طرف‌ها در افغانستان باشد توافق شود.

«سهیل شاهین» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان درباره شرایط این گروه برای پذیرش آتش‌‎بس اظهار داشت: طالبان زمانی سلاح‌های خود را به زمین می‌گذارند که یک دولت برخاسته از مذاکرات در افغانستان ایجاد شود و برای همه طرف‌های درگیر قابل پذیرش باشد همچنین دولت کنونی نیز از قدرت کنارگیری کند.

شاهین به «آسوشیتدپرس» گفت: «ما به انحصار قدرت باور نداریم، زیرا هر دولتی که در گذشته قدرت را در افغانستان انحصار کرده، موفق نبوده است و نمی‌خواهیم فرمول‌های مشابه را تکرار کنیم».

این عضو ارشد طالبان درخواست دولت افغانستان برای آتش‌بس در شرایطی که اشرف غنی همچنان در قدرت است را مانند درخواست برای تسلیم شدن این گروه دانست و گفت: آن‌ها صلح نمی‌خواهند، آنها تسلیمی می‌خواهند.

وی افزود که پیش از هرگونه آتش‌بس باید توافقی درباره دولت جدید صورت گیرد که مورد پذیرش طالبان و دیگر طرف‌های افغان باشد و در چنین شرایطی دیگر هیچ جنگی وجود نخواهد داشت.

نظرات بینندگان