arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

کرونا بار دیگر در روسیه رکورد زد

آمار مرگ بر اثر ابتلا به «ویروس کرونا» در روسیه برای سومین هفته متوالی رکورد زد و در شبانه روز گذشته به ۷۹۹ نفر رسید. ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته در این کشور ۲۳ هزار و ۹۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده و تست آن‌ها مثبت تشخیص داده شد. همچنین در این مدت، ۷۹۹ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آمار مرگ بر اثر ابتلا به «ویروس کرونا» در روسیه برای سومین هفته متوالی رکورد زد و در شبانه روز گذشته به ۷۹۹ نفر رسید.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته در این کشور ۲۳ هزار و ۹۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت تشخیص داده شد. همچنین در این مدت، ۷۹۹ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند.

از بین افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده بیش از سه هزار نفر کل افراد آلوده به کرونا فاقد هر گونه نشانه این بیماری مرگبار هستند.

آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه همچنان روند افزایشی دارد، در حالی که دیروز ۷۹۹ نفر جان باختند، این آمار روز سه شنبه گذشته ۷۹۵ نفر بود.

در همین حال «سن پترزبورگ» در صدر آمار مرگ کرونایی روسیه قرار دارد و در شبانه روز گذشته در این شهر چهار میلیون نفری که به پایتخت شمالی یا پایتخت فرهنگی روسیه معروف شده است، ۷۳ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

در مورد آمار بیماران کرونایی، مسکو در صدر قرار دارد و در شبانه روز گذشته سه هزار و ۳۷۶ نفر به کرونا مبتلا شدند و در همین حال ۶ هزار و ۵۷۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

از آغاز همه گیری کرونا در روسیه، در این کشور ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۵۳ هزار و ۹۵ نفر افراد نیز جان باخته‌اند.

در همین حال مقام‌های روسیه برای بهبود وضع مقابله با کرونا بر لزوم تسریع در تزریق واکسن تاکید کرده و از مردم این کشور دعوت به مشارکت در این زمینه کرده‌اند.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو و معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه در این رابطه به استقبال از واکسیناسیون کرونا در مسکو اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از یک میلیون سالمند در مسکو واکسن ضد کرونا تزریق شده است.

سابیانین در گفت و گو با رسانه‌های روسی از ساکنان مسکو خواست تا تدابیر پیشگیری را برای جلوگیری از انتشار کرونا رعایت کنند و مراکز اقتصادی این شهر در تزریق واکسن کارکنان خود مشارکت کنند.

نظرات بینندگان