arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

هاآرتص: اسرائیل در توافق نفتی با امارات بازنگری می‌کند

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که کابینه اسرائیل قصد دارد در توافقنامه انتقال نفت امارات متحده عربی به اروپا از طریق اسرائیل بازنگری کند.بر اساس این گزارش، قرار است طی هفته‌های آتی کارشناسان اسرائیلی جلسه‌ای برای بررسی این توافقنامه برگزار کنند و به دنبال آن نیز نشست بازنگری در توافق با امارات در سطح وزیران کابینه اسرائیل برای اعلام موضع در این پرونده برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد در توافقنامه انتقال نفت امارات متحده عربی به اروپا از طریق اراضی اشغالی فلسطین بازنگری کند.

به گزارش  روسیاالیوم، روزنامه هاآرتص روز شنبه نوشته است: نفتالی بنت نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توافقی که با امارات متحده عربی برای انتقال نفت این کشور به اروپا از طریق اسرائیل امضاء شده است بازنگری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، قرار است طی هفته‌های آتی کارشناسان اسرائیلی جلسه‌ای برای بررسی این توافقنامه برگزار کنند و به دنبال آن نیز نشست بازنگری در توافق با امارات در سطح وزیران کابینه رژیم صهیونیستی برای اعلام موضع در این پرونده برگزار شود.

از سوی دیگر کارین الهرار، وزیر انرژی کابینه صهیونیستی گفت: موضع ما در وزارت انرژی نداشتن هیچ سودی برای شهروندان اسرائیلی در این پروژه است.

وی افزوده است: لغو چنین توافقی هیچ زیانی به اسرائیل در زمینه انرژی و اقتصادی وارد نخواهد کرد و دولت جدید نیز همچنان موضع شفاف و روشن خود در قبال این توافق را اعلام نکرده است.

همچنین تمار زاندبرگ وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی با این توافق مخالفت کرده و معتقد است این توافق پیامدهای محیط زیستی دارد.

اکتبر گذشته شرکت خط لوله اروپا-آسیا رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای با امارات متحده امضا کرد تا نفت و محصولات نفتی را از طریق اراضی اشغالی از ایستگاهی در دریای سرخ به دریای مدیترانه منتقل کند.

انتقال نفت امارات متحده عربی قرار است از طریق خط لوله‌ از صحرای وادی عربه و النقب در جنوب اراضی اشغالی به اشکلون در ساحل جنوبی دریای مدیترانه در اراضی اشغالی فلسطین برسد و از آنجا نفت توسط نفتکش‌ها به بازارهای اروپا منتقل شود.



نظرات بینندگان