arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد کرونا: تمامی مشاغل در مناطق قرمز به جز گروه یک باید تعطیل باشند / قطعا تا آخر مهر تمام افراد بالای ۴۰ سال واکسینه خواهند شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، ویروس کووید ۱۹ با هر قدرتی می‌تواند موجب ابتلا و درگیری بیشتری شود.وی افزود: ما طرح‌ مدیریت هوشمند را داریم به طوری که در مناطقی که قرمز اعلام می شود، به جز گروه مشاغل یک بقیه گروه ها باید تعطیل باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، ویروس کووید ۱۹ با هر قدرتی می‌تواند موجب ابتلا و درگیری بیشتری شود.

دکتر علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وضع ابتلا و بستری ناشی از بیماری کرونا، افزایشی است، افزود: پس از موج چهارم شیوع این بیماری در حالی که هنوز نزولی نشده, وضعیت، صعودی شده است.

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا یا همان کرونای هندی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد اما صرفنظر از سویه ها و جهش های ویروس کووید 19، افزایش ابتلا را پیش از آن که به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.

 رئیسی اضافه کرد: انتظار جهش های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی با گونه و سویه های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد؟ خیر، تفاوتی وجود ندارد.

وی گفت: هر وقت شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و تهویه مناسب وجود نداشته باشد و افراد از ماسک استفاده نکنند ویروس با هر قدرتی باعث ابتلا به درگیری بیشتر می شود.

وی افزود: ما طرح‌ مدیریت هوشمند را داریم به طوری که در مناطقی که قرمز اعلام می شود، به جز گروه مشاغل یک بقیه گروه ها باید تعطیل باشند.

علیرضا رئیسی گفت: با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعا شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود و تا آخر مهر گروه بالای ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریبا ۲۲ میلیون واکسن تزریق خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه خواهند شد.

نظرات بینندگان